חדשות הארץמבזקים

ראש ממשלת בריטניה נפגש עם משפחות החטופים באירוע זיכרון ל-7.10

ראש ממשלת בריטניה, קיר סטארמר, נפגש אתמול (שני) עם משפחות חטופים ומשפחות שכולות באירוע זיכרון ל-7 באוקטובר במעונו בלונדון. במהלך האירוע, ראש הממשלה סטארמר נשא דברים ואמר: "לפני זמן קצר ישבתי עם חלקכם. בעבר נפגשתי עם כמה מכם, ואת חלקכם פגשתי בפעם הראשונה. בלתי אפשרי שלא להרגיש את כאבכם בדברים שאמרתם לי, את הסבל שאתם חווים. אני מעריץ את האומץ, את האנושיות ואת הנחישות שלכם להבטיח שיקיריכם לא יישכחו. אני רוצה שתדעו שכראש הממשלה שלכם, כל מילה שאמרתם לי הבוקר הייתה בעלת השפעה אדירה, ואני אחשוב על המילים שלכם שוב ושוב – כפי שראוי שיהיה."

סטארמר הבהיר: "אני אעשה הכל כדי לשמור על זכרם של אלו שנהרגו ולהביא את החטופים לבתיהם. אני רוצה להוקיר את כל מי שפועלים ומדברים למען החטופים ועובדים למען השבתם – בישראל, בארצות הברית, והנציגים למשא ומתן מקטאר וממצרים, שמבקשים למצוא הסדר שיבטיח את שחרורם. אני גם שומע את מה שיש לכם לומר על המאמצים הללו. שלא תחשבו אחרת – אנחנו לא נוותר עד שבני משפחתכם ישובו הביתה."

ראש ממשלת בריטניה הוסיף: "15 אזרחים בריטיים נרצחו באכזריות ב-7 באוקטובר. אזרח בריטי נוסף מת בשבי. יותר מאלף בני אדם נטבחו על ידי חמאס. מהסיבה הפשוטה שהם היו יהודים. זו לא הייתה רק מתקפה על יחידים, אלא על קהילות יהודיות, על אורחות חייהם ועל מדינת ישראל, שהיא סמל לביטחון של היהודים בכל העולם. ובכך, אנחנו עודנו מחוייבים לשותפות עם ישראל. אנחנו עודנו מחוייבים לביטחונה ולזכותה להגנה עצמית. ואנחנו עומדים לצד הקהילות היהודיות שלנו, כאן. אני מבטיח לכם שנעקור את האנטישמיות מן השורש בכל מקום שבו ניתקל בה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"אנחנו לא נשתוק. אנחנו לא נסיט את מבטנו לכיוון אחר. אנחנו לעולם לא נשכח את היום הזה, ואת הברבריות הבלתי נתפשת שבו. זהו היום החשוך ביותר בהיסטוריה היהודית מאז השואה." כך הדגיש סטארמר, "אבל בשעה שאנחנו מציינים את זכרון היום הזה, אנחנו חייבים להביט קדימה ולהבטיח שאירוע כזה לעולם לא יקרה שוב. החטופים חייבים לשוב הביתה מיידית, ללא תנאים. והמילים הללו – "מיידית, ללא תנאים", הן חשובות ביותר, ויש להדגיש אותן, שוב ושוב ושוב. כפי שהדגשתם בפני, בצדק, הבוקר. אנחנו אכן רוצים לראות הפסקת אש – אנחנו מאמינים שזו הדרך הנכונה להתקדם לעבר שחרור החטופים ולסיום הסבל בפלסטין. אבל כפי שהדגשתם בפני, בראש ובראשונה, יש לשחרר את החטופים. זה הדבר הראשון שעלינו לחשוב עליו כשאנחנו דנים בנושאים הללו. מיידית וללא תנאים."

ראש ממשלת בריטניה סיכם: "אנחנו עומדים בסולידריות עם מדינת ישראל היום, אבל גם מחר נעמוד לצידכם. אנחנו עומדים לצד המשפחות שסובלות. אנחנו עומדים לצד אלו שמייחלים לשובם של אהוביהם. ואנחנו עומדים לצד הקהילות היהודיות, בכל רחבי בריטניה ומעבר לה, ביום זה של כאב וצער. תודה לכם על שבאתם לכאן. הלוואי שלא היינו כאן בנסיבות הללו, אלא בנסיבות שונות. אבל אנחנו נמשיך לעבוד ללא הרף לעשות כל מה שניתן כדי להביא את החטופים למקום שבו הם אמורים להיות – הביתה".

ראש ממשלת בריטניה - קיר סטארמר
צילום: מתוך רשת X

Back to top button