מבזקיםצבא וביטחון

דובר צה"ל חושף: חיזבאללה תכנן לחדור לישראל ולבצע את ה-7.10 שלו

לצד חיסול צמרת חיזבאללה והפגיעה העוצמתית והנמשכת בארגון הטרור, דובר צה"ל עדכן לפני זמן קצר (שלישי) כי כעת אפשר לחשוף שבעקבות מידע מודיעיני שנאסף לאורך שנים יצא צה"ל גם לעשרות מבצעים קרקעיים בתוך שטח לבנון. המטרה: לנטרל ולהשמיד את יכולות חיזבאללה להוציא לפועל מתקפת פתע בצפון. הפרטים שאפשר לפרסם ותיעודים מיוחדים מבפנים.

ביממה האחרונה יצא צה"ל לפעולה קרקעית ממוקדת ומתוחמת נגד יעדי טרור של חיזבאללה במרחב הסמוך לגבול. זוהי פעולה משלימה לפעילות של צה"ל בימים האחרונים – ובשיאה המבצע לחיסולו של חסן נסראללה. כעת ניתן לחשוף גם כי בעקבות מידע מודיעיני שנאסף לאורך שנים רבות יצאו מתחילת המלחמה עשרות מבצעים קרקעיים בתוך שטח לבנון. מדובר במבצעים שמטרתם נטרול והשמדת היכולות של חיזבאללה בכפרים ובשטחים הסמוכים לגבול.

בהובלת פקוד הצפון ובהכוונת מידע מודיעיני של אגף המודיעין, כוחות צה"ל, ובראשם יחידות מיוחדות, נכנסו ללב מתחמי הלחימה שחיזבאללה נטש בדרום לבנון. במשך עשרות שנים חיזבאללה בנה תשתיות טרור ולחימה בכפרים הסמוכים לגבול, דרכם הוא תכנן לחדור לשטח ישראל ולבצע את ה-7 באוקטובר שלו. הוא בנה מנהרות מתחת לבתים בכפרים וחימש אותם בנשקים ובאמצעי לחימה. הלוחמים נכנסו לכפרים ולשטחים הסבוכים ופרצו את הפתחים התת קרקעיים בעשרות רבות של יעדים לכל אורך הגבול. הם חשפו את מצבורי הנשק והמנהרות, אספו מודיעין רב ערך, והשמידו את אמצעי הלחימה באופן יסודי. בהם תשתיות תת-קרקעיות ואמצעים מתקדמים מתוצרת איראן.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במהלך 200 לילות, מאות ימים, עשרות מבצעים בשטח האויב ו-700 יעדים, הכוחות חשפו, נטרלו והשמידו מתחמים תת-קרקעיים, תקפו אלפי מטרות צבאיות, מחסנים של אמצעי לחימה, עשרות טונות של נפץ, נכסי שהייה לפעילים, מפקדות ועוד. חלק מאמצעי הלחימה נלקחו לשטח ישראל.

תשתיות טרור חיזבאללה - מנהרת טרור
צילום: דובר צה"ל

Back to top button