חדשות חוץמבזקים

ראש ממשלת בריטניה: עומדים לצד ישראל ומכירים בזכותה להגנה עצמית

ראש ממשלת בריטניה וכן שר החוץ ושר ההגנה הבריטיים, פרסמו אמש ברשת X גינויים חריפים למתקפה האיראנית על מדינת ישראל. שר ההגנה ג'ון הילי ציין בין היתר כי "כוחות בריטיים מילאו את חלקם הערב בניסיונות למנוע המשך הסלמה במזרח התיכון". השר גם הודה "לכל אנשי הצוות הבריטים שהיו מעורבים במבצע, על האומץ והמקצוענות שלהם".

ראש הממשלה קיר סטארמר, כתב: "ערב טוב, בשעות האחרונות, המשטר האיראני שיגר יותר מ-200 טילים בליסטיים לעבר מטרות אזרחיות בישראל. עוד מוקדם מכדי להעריך את היקף הפגיעה, אבל אני מגנה באופן מוחלט את הניסיון הזה מצד המשטר האיראני לפגוע בישראלים חפים מפשע, להסלים את המצב הקיים – שהוא מסוכן ביותר – ולדחוק את האזור עוד ועוד אל פי התהום".

עוד הוא ציין: "לא ניתן לסבול את זה. אנחנו עומדים לצד ישראל ואנחנו מכירים בזכותה להגנה עצמית אל מול המתקפה הזו. איראן מוכרחה לחדול מהמתקפות הללו, כמו כן שלוחיה, כמו חיזבאללה. איראן הטילה אימה על המזרח התיכון במשך זמן רב מדי, וגרמה להרס ולכאוס לא רק לישראל, אלא גם לעמים שבקרבם היא קיימת, בלבנון ומעבר לה. שלא תהיה טעות: בריטניה עומדת באופן מלא נגד אלימות שכזו. אנחנו תומכים בדרישתה הסבירה של ישראל לשמור על ביטחון אזרחיה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

סטארמר הוסיף: "שוחחתי היום עם ראש הממשלה נתניהו, עם מלך ירדן, הנשיא מקרון וקנצלר שולץ. בשבוע שחלף שוחחתי גם עם מנהיגים נוספים, לרבות ראש ממשלת לבנון מיקאתי והנשיא הפלסטיני עבאס, בניסיון למצוא את המרחב לפתרון פוליטי למצב בלבנון ובעזה. זאת משום שאני דואג דאגה עמוקה שהאזור באמת נמצא על פי תהום. אני דואג דאגה עמוקה מפני הסיכון שבחישובים לקויים."

עוד הוסיף ראש הממשלה הבריטי: "המצב בלבנון הולך ומדאיג. אני רוצה לחזור על המלצתי לאזרחים בריטים שעדיין נמצאים בלבנון: אתם חייבים לצאת מהמדינה עכשיו. עליכם להירשם באתר של ממשלת בריטניה. חכרנו טיסה ואנחנו עושים כל שביכולתנו כדי להוציא אנשים משם. אבל המצב נפיץ באופן קיצוני, אז אם יש לכם את האמצעים לצאת מהמדינה – זה הזמן לעשות זאת. אל תמתינו".

שר החוץ הבריטי, דיוויד לאמי, כתב: "אני מגנה את המתקפה האיראנית על ישראל באופן החריף ביותר. הזהרתי היום את איראן מפני נקיטת פעולה שעלולה לדחוק את האזור הלאה אל פי תהום. לאף אחד אין אינטרס לקיים מעגל של הסלמה".

שר ההגנה הבריטי, ג'ון הילי, כתב: "אני מגנה באופן מוחלט את המתקפה האיראנית על ישראל. כוחות בריטיים מילאו את חלקם הערב בניסיונות למנוע המשך הסלמה במזרח התיכון. אני רוצה להודות לכל אנשי הצוות הבריטים שהיו מעורבים במבצע, על האומץ והמקצוענות שלהם. בריטניה עומדת באופן מלא מאחורי זכותה של ישראל להגן על עצמה ועל אזרחיה מפני איומים".

ראש ממשלת בריטניה - קיר סטארמר
צילום: מתוך רשת X
דייוויד לאמי - שר החוץ של בריטניה
צילום: Lauren Hurley / No 10 Downing Street

Back to top button