חדשות הארץמבזקים

ארגון רבני צהר פרסם הנחיות מיוחדות לבתי הכנסת במהלך החג

לאור המצב- מפרסם יו"ר ארגון רבני צהר הרב דוד סתיו, הנחיות מיוחדות למתפללים לקראת תפילות ראש השנה בבתי הכנסת: "אנחנו בעיצומה של מלחמה עם מדינות אויב, בעיצומם של ימי התשובה והרחמים. כמאמינים בני מאמינים יודעים אנו שכוחם של ישראל בתפילה ובמיוחד בימים אלו שנחשבים כעת רצון מיוחדת, בוודאי בציבור ובבית הכנסת."

"יחד עם זאת, חובה עלינו להישמע להנחיות פיקוד העורף ולהימצא בסביבת מרחב מוגן, באופן שכל מתפלל יוכל להגיע אליו בביטחה. הגבאים מתבקשים להנחות את הציבור בתחילת התפילה כיצד נוהגים בעת אזעקה. מתפללים החשים כי סידורי המיגון אינם עונים לצרכיהם, יגיעו לבית הכנסת רק לזמן התקיעות או יבקשו שמישהו יתקע למענם בביתם."

"קבוצות המבקשות להתפלל סמוך לביתן, על מנת לקצר את משך השהות בבית הכנסת, יכולות לעשות כן, ובלבד שיתפללו במניין ויגיעו לבית הכנסת לקריאת התורה. לאורך עשרת ימי תשובה יש להוסיף למזמורי התהילים את מזמור קמ"ב, ולהוריד את מזמור ק"ל שנאמר כל יום בסוף פסוקי דזימרא."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"חיילים בחופשה או מתפללים החוששים כי ייקראו לשרות במהלך החג או השבת, ייקחו איתם את המכשיר הסלולרי בתוך תיק שיש בו גם דבר מותר וכך יטלטלו בסיס לדבר האסור והמותר. הנקראים לשרות במהלך החג, יכולים לקחת איתם תפילין ומכשיר סלולרי, ונכון שיכינו זאת בתיק אישי מערב חג. יהי רצון שיתקבלו כל תפילותינו ברצון ותתחדש על כולנו שנה טובה ובריאה של חיים ושלום."

הרב דוד סתיו
צילום: אתר ארגון רבני צוהר

Back to top button