מבזקיםצבא וביטחון

הפיגוע ביפו: שני המחבלים הם תושבי חברון, נעצרו חשודים בסיוע

לפני זמן קצר (רביעי) פורסמה הודעה משותפת לדוברות המשטרה ודוברות השב"כ ובה סיכום המידע הידוע נכון עכשיו, על הפיגוע שאירע אתמול ביפו: אמש אירע פיגוע משולב של דקירה וירי בשדרות ירושלים ביפו, בו נרצחו שבעה ישראלים ו-16 נוספים נפצעו בדרגות שונות.

על פי החשד, שני המחבלים החלו במסע ההרג כאשר הם נכנסים לקרון של הרכבת הקלה אשר עצרה בתחנה וביצעו ירי לעבר הנוסעים. לאחר מכן המשיכו רגלית על רחוב שדרות ירושלים תוך שהם פוגעים בעוברי אורח, עד שנוטרלו על ידי סיירי סל"ע של עיריית תל אביב- יפו ואזרחים שהיו במקום, באמצעות האקדחים האישיים שהיו ברשותם.

עם קבלת הדיווח על אירוע ירי, כוחות משטרה רבים הגיעו למקום והחלו בסריקות נרחבות לאיתור מחבלים נוספים, תוך שבמקביל נשמעות אזעקות על ירי רקטי לאזור תל אביב, במהלך הסריקות הוסר חשד למחבלים נוספים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מהחקירה המשותפת של שב״כ והיחידה המרכזית במחוז תל אביב, עולה כי שני המחבלים אשר ביצעו את הפיגוע הם מחמד מסק, בן 19, אשר חוסל בזירה ואחמד הימוני, בן 25 שנפצע באורח קשה. ברשותם היה נשק מסוג M16, מחסניות וסכין. השניים תושבי חברון, ללא מעצרים קודמים, אחד מהם מוכר כמי שהיה מעורב בהפרות סדר.

עוד נמסר כי במהלך הלילה ביצעו כוחות שב״כ וצה״ל בגזרת חברון וירושלים מעצרים של מספר חשודים כמעורבים בסיוע למחבלים ברכישת הנשק והכניסה לישראל. החשודים הועברו לחקירת שב״כ. חקירת הפיגוע נמשכת.

Back to top button