חדשות הארץמבזקים

לזכר 102 הנרצחים בבארי: טקס זיכרון מצמרר בבית העלמין של הקיבוץ

טקס הזיכרון במלאת שנה לטבח החל לפני זמן קצר (שני) בבית העלמין של קיבוץ בארי. 102 מחברות וחברי הקיבוץ – ילדים, הורים, סבים וסבתות, חברים, אהובים, נרצחו ביום זה ולאחריו, בשבי החמאס. הדגל הורד למחצית התורן שמות 102 הנרצחים הוקראו ו-102 חברי בארי נשאו זר פרחים לזכר כל אחד מהם.

הדליקו אבוקת זיכרון נציגי המשפחות השכולות טל ונמרוד פלד. בתם, בת בארי, ירין פלד (20), אשר שירתה ביחידת טיפול נמרץ צבאי במוצב נחל עוז, נפלה בו בבוקר הטבח הנורא.

אבידע בכר, אשר אשתו דנה ובנו כרמל בכר בן ה- 15 נרצחו בשבעה באוקטובר בממ"ד ביתם, נשא דברים בשם משפחות הקיבוץ השכולות, ואמר: "הנרצחים שלנו, בני המשפחה, בני הכיתה, החברים, ההורים, הילדים, הסבים והסבתות, היו חלק בלתי נפרד מרקמת חיינו. הם היו הלב הפועם של הקיבוץ, היו הבנאים והבוראים של עתידנו כקהילה. היום, כשמועקה גדולה עוטפת אותנו וגעגוע חזק מציף אותנו, קשה לנו להאמין שהם אינם עוד בינינו. אנחנו קמים אל הגעגוע בבוקר והולכים לישון אתו בלילה. הגעגוע נוכח בחגים, משתלב בעונות השנה ובמחזוריות של הטבע. הוא ילווה אותנו תמיד. אך למרות הכאב והגעגוע העזים, למרות הדמעות הזולגות מעינינו, אנו יודעים כי עלינו להמשיך הלאה. הנרצחים היקרים שלנו, אם היו כאן איתנו היום, היו מזכירים לנו את החיים, את החלום, את האהבה. הם היו אומרים לנו: 'אל תתנו לכאב לשתק אתכם, אל תתנו לשנאה לשלוט בכם. המשיכו לחיות, המשיכו לבנות את הקיבוץ שלנו, לשקם את החברה שלנו ולשמור על המדינה שלנו – כי אין לנו ארץ אחרת'. את דנה ואת כרמל רצחו, אבל את האהבה שלהם לא ניתן לרצוח, היא תישאר תמיד בלב שלי ובלב של כל מי שנקרה בדרכם."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד הוסיף "אנו נמשיך להתחזק ולעודד זה את זה, מתוך ההבנה כי רק יחד ניתן לעבור את התקופה הקשה הזו. אני מלא תקווה ומאחל שהבתים יהיו מלאים ומוארים, הילדים ישחקו בגן, חדר האוכל יהיה מלא באנשים, הדפוס ימשיך להדפיס, החיטה תזרע, תפוח האדמה ייאסף, המטעים יניבו, גני הילדים ובתי התינוקות יהיו מלאים וצחוק ילדים ישמע בשבילים. נזכור את מי שאיבדנו, אך נמשיך לחיות, נבנה, נאהב ונשא את זכרם ופועלם באור ובגאווה."

טקס הזיכרון קיבוץ בארי - צעדה
טקס הזיכרון קיבוץ בארי – צעדה
צילום: קיבוץ דוברות בארי
צילום: קיבוץ דוברות בארי

Back to top button