מבזקיםפוליטי / מדיני

נתניהו בטקס הממלכתי: ״לא נפסיק את המערכה עד שנשיג את כל מטרותינו״

דברי ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס הממלכתי למלאת שנה לטבח השבעה באוקטובר: ״אזרחי ישראל, לפני שנה, בשבעה באוקטובר, כולנו הוטלנו למערכה גורלית. יום זה – שבת שמחת תורה – ייחקק בתולדות עמנו כיום של כאב ואובדן, ושל תוגה בל תתואר. ביום הזה, מפלצות החמאס הסתערו על יישובינו, על אחינו ואחיותינו, שיקרים כל כך לליבנו״.

עוד אמר: ״הם רצחו וחטפו תינוקות וילדים, מבוגרים וזקנים. הם התעללו, פצעו, אנסו, שרפו והחריבו. זכרם של אזרחינו חללי מתקפת-הטרור, וזכר נופלינו הגיבורים משורות צה"ל וזרועות הביטחון, יהיה נצור בקרבנו לעד. בשבעה באוקטובר הוטלנו למערכה גורלית – אבל לא הוכרענו. ההיפך הוא הנכון: אנחנו אלה שפועלים להכריע ולהרתיע את אויבינו. וכפי שקרה לא-פעם בתולדות ישראל, דווקא ברגעי הקושי פורצים מתוכנו כוחות פנימיים כבירים״.

״התייצבנו יחד להגנת ארצנו, להגנת מולדתנו. גייסנו תעצומות-רוח אדירות. הגדרנו את מטרות המלחמה ואנו מממשים אותן: מיטוט שלטון החמאס; החזרת כל חטופינו הביתה, החיים והחללים כאחד, זו משימה קדושה שלא נרפה ממנה עד שנשיגה. סיכול של כל איום עתידי מעזה על ישראל; והשבת תושבי הדרום והצפון בבטחה לבתיהם״, הוסיף ראש הממשלה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד ציין – ״כל זאת אנחנו עושים מתוך ערבות הדדית שאין דומה לה בקרב העמים. בשעת מבחן עליונה הוכחנו שוב: אנחנו עם הנצח. עם שנלחם להביא אור לעולם, עם שחותר להפצת הטוב ולמיגור הרוע. עם כלביא יקום, וכארי יתנשא״.

״בכל מפגש שלי ושל רעייתי עם לוחמינו, עם פצועינו, עם המשפחות השכולות, אנחנו שומעים שוב ושוב את אותו המסר: אסור להפסיק את המערכה בטרם עת. כל עוד האויב מאיים על קיומנו ועל שלום מדינתנו – נוסיף להילחם. כל עוד חטופינו בעזה – נוסיף להילחם. לא נוותר על אף אחד ואחת מהם. אני לא אוותר. כל עוד אזרחינו לא שבו לבתיהם בבטחה – נוסיף להילחם״, הדגיש ראש הממשלה.

״נוסיף להילחם – וביחד ננצח. וכשננצח – לא רק למעננו, אלא למען הדורות הבאים ולמען האנושות כולה – נבנה את חבלי התקומה בהיקף גדול פי כמה. האחיזה בשורש תצמיח מחדש את עץ החיים. ללי דרעי, אימו של סעדיה זיכרונו לברכה שנפל בקרב, אמרה: "צל הוא לא חושך. צל הוא סימן שיש אור מאחור. גם אם הר היגון מסתיר את האור – כולנו כעם צריכים לטפס עליו, כי האור קיים. הכיוון הוא תמיד למעלה – אל האור", הוסיף.

לסיום אמר ראש הממשלה: ״אזרחי ישראל, אחיי ואחיותיי היקרים, הניצחון הוא האור. הניצחון מבטיח את הנצח. השבעה באוקטובר יסמל לדורות את מחיר תקומתנו – והוא יבטא לדורות את גודל נחישותנו ואת עוצמת רוחנו. יחד נמשיך להילחם, ויחד – בעזרת ה' – ננצח. עם ישראל חי!".

צילום: עומר מירון /לע"מ

Back to top button