כלכלהמבזקים

לאחר פרסום הגזירות הכלכליות: פגישה נוספת לקראת קידום תקציב 2025

הבוקר (שלישי) נועדו יושב-ראש הכנסת אוחנה ושר האוצר סמוטריץ׳ בלשכת יושב ראש הכנסת לקראת העברת התקציב בממשלה ולפני הגעתו לכנסת. שר האוצר הציג את העקרונות המנחים לתקציב 2025 והצעדים העיקריים המתוכננים. היו״ר אוחנה והשר סמוטריץ׳ טענו כי הם רואים חשיבות רבה בהעברת תקציב טוב ואחראי שיתמוך הן בעתיד הכלכלה הישראלית והן במאמצי המלחמה. השניים סיכמו כי ימשיכו לעבוד בשותפות, כפי שנעשה בתקציבים קודמים.

יחד עם זאת, כזכור, משרד האוצר ורשות המיסים פרסמו שלשום (בלילה שבין ראשון לשני) תזכירי חוק המבקשים לשנות את חוקי המס במסגרת התכנית הכלכלית והתקציב לשנה הבאה. לפי הכתוב בתזכירים, יישום היוזמות הכלולות בהן יגדיל את הכנסות המדינה ממיסים בכ-5 מיליארד שקל ב-2025 ובכ-8 מיליארד שקל ב-2026.

משרד האוצר מתכוון לעשות כך על ידי הקפאת מדרגות מס ההכנסה עבור השנים 2025-2027. משמעות הדבר- העלאת מיסים בפועל. מדי שנה מעודכנות מדרגות המס לפי העלייה באינפלציה במטרה להתאים את הגבייה לעלייה במחירים. הקפאת העדכון תגרום לכך ששכר הנטו של ציבור העובדים בישראל ב-2025 יהיה נמוך ממה שהיה צפוי להיות – בשעה שהאינפלציה בישראל עולה בניגוד למגמה העולמית. ההקפאה תחול על סעיפים נוספים, כמו כן על נקודות הזיכוי, שמשמעותן כאמור, היא העלאת המס בפועל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
בצלאל סמוטריץ' - יושב ראש הכנסת אמיר אוחנה
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ויושב ראש הכנסת. שימוש חופשי ללא קרדיט

Back to top button