מבזקיםפוליטי / מדיני

הכנסת פועלת לסגירת אונר"א, מזכ"ל האו"ם הביע דאגה מהמהלך

הכנסת פועלת לסגור את אונר"א, שחלק מעובדיה תועדו משתתפים בפעולות טרור בטבח ב-7 באוקטובר. מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש, כתב לראש הממשלה נתניהו בעיצומו של ראש השנה, מכתב שבו הוא מביע דאגה מפני הניסיונות של הכנסת לחוקק חוק סגירת אונר"א: "מדאיג ביותר שנשקלת חקיקה במדינה חברה של האומות המאוחדות שתהיה מנוגדת בתכלית לעקרונות אמנת האו"ם", כתב גוטרש.

היועצת לאסטרטגיה מדינית נגה ארבל, אשר מלווה את החקיקה מול אונר"א טוענת: "האו"ם ואונר"א מפרים ברגל גסה את החוק הבינ"ל – כולל את אמנת האו"ם שמכוחה יש לאו"ם חסינות. גוטרש מנסה להכיל ללא בסיס חוקי את החסינות הזו של האו"ם גם על אונר"א, ולהחריף עוד יותר את הסיכון לישראל שמהווה הסוכנות".

כדוגמא לטענותיה, ארבל מצרפת את הקישור הרלוונטי מאמנת האו"ם שמפר את סעיפו הראשון בהסכם בין המדינות: "לשמור על שלום וביטחון בינלאומיים, ולשם כך: לנקוט באמצעים קולקטיביים יעילים למניעה והסרה של איומים על השלום, ולדיכוי פעולות תוקפנות או הפרות אחרות של השלום".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ארבל מפצירה במקבלי ההחלטות: "המליאה חייבת להתכנס בהקדם, עוד השבוע. החוק חייב לעבור – לפני שהאו"ם ישלים את המהלכים שנועדו לחזק את האחיזה של אונר"א בישראל."

מזכ"ל האו"ם - אנטוניו גוטרש
ארכיון. צילום: Eric Bridiers

Back to top button