חדשות הארץמבזקים

ציון שנה ל-7 באוקטובר במערכת החינוך בדרום

מוסדות החינוך במחוז דרום ערכו טקסי זיכרון ואירועי הנצחה לזכרם של הנופלים והנופלות, בדגש על בוגרי ובוגרות בתי הספר, עסקו בסיפורי הגבורה ועוז הרוח של מאות האזרחים ואנשי כוחות הביטחון שהקריבו את חייהם בהגנה על תושבי הדרום. עוד עסקו תלמידי בתי הספר בחשיבות העצומה של פדיון שבויים, במאמצים להשבת החטופים, בהתמודדות של החברה הישראלית עם השבר, התופת והחורבן והמעבר שלה ממשבר לתקומה.

מוסדות החינוך הדתי קיימו גם לימוד בחברותא, קראו פרקי תהילים לזכר הנרצחים ונשאו תפילות לעילוי נשמתם של הנופלים. ביום זה קיימה מירי נבון, מנהלת מחוז הדרום במשרד החינוך, סיור ראשון כמנהלת מחוז במוסדות חינוך ברשויות העוטף. יחד עם מנכ"ל משרד החינוך, מאיר שמעוני, נפגשה נבון עם צוותי חינוך לביקור חיזוק. הם פגשו מנהלים, מורים, מנהלי מחלקות חינוך, תלמידות ותלמידים, אנשי צוות ונציגי הקהילות והדליקו נרות זיכרון.

ראשית ביקרו בבית ספר יסודי "שחר אשכול" בקיבוץ מגן, שבמועצה האזורית אשכול, אשר פתח את שעריו לראשונה ב-1 בספטמבר השנה, לאחר שהיה סגור מפרוץ המלחמה. מנכ"ל המשרד ומנהלת המחוז שוחחו עם הצוות ובראשו מנהל בית הספר, אייל דבורי, שזוהי עבורו שנת הניהול הראשונה במערכת החינוך.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יחד עם מנהל מחלקת החינוך, עמיחי הס, הם התרשמו מהפעילות שמתקיימת עם התלמידים והצוות למען חיזוק הרוח והתקווה וכן שמעו מצוות המורים על אתגרי השעה. בהמשך פגשו יחד עם מנהל מינהל החינוך ההתיישבותי והפנימייתי, ד"ר סער הראל וראש המועצה האזורית שדות נגב, תמיר עידאן, את צוות פנימיית "נקודת חן" שבקיבוץ סעד. מהם שמעו על המאפיינים של הפנימייה במהלך השנה האחרונה.

הם חתמו בביקור במקיף האזורי שער הנגב, בו הצטרף אליהם שר החינוך, יואב קיש ושם שמעו על מערך החינוך החברתי-ערכי ושוחחו עם תלמידים, עד שאזעקת צבע אדום קטעה את רצף השיח. מירי נבון ציינה: "ביום זה, שבו נקבצו ובאו הכאב, היגון והעצב ושכנו בלבנו באורח קבע, נאספו אל לבותינו גם התקווה, האמונה, העוצמה והתקומה, והם שוכנים אלה לצד אלה. אנחנו כאן להמשיך לחיות, לאהוב, לחנך, ליצור, להיות ולא לחדול- לזכרם, עבורם ועבור הדורות הבאים".

מנכ"ל משרד החינוך, מאיר שמעוני שיבח את צוות המורים ואמר להם: "אתם דוגמה ומופת, אתם הדמויות שהתלמידים שלהם נסמכים עליהם. אתם העוגן שנותן חיזוק ותקווה לתלמידים. אנחנו רואים אותם כאן משחקים, חוזרים ליסודות של ילדות ויוצרים תקומה במהלכים פשוטים ויומיומיים. ישנם אתגרים, זה ברור, אבל אנחנו נעשה כל מה שניתן כדי להשיב למקום הזה את המוניטין שיש לו כחממה חינוכית משגשגת. כאן נקדם כל פיילוט חדש במערכת החינוך שיהיה רלוונטי למקום".

שר החינוך, יואב קיש: "ב-7 באוקטובר טולטלה מדינת ישראל ומערכת החינוך בתוכה. תקופה זו, הפגישה אותנו עם אחד מרגעי השפל שלנו כאומה, אך בד בבד גם חשפה אותנו לתעצומות הרוח והגבורה מסדר גודל תנ"כי הטמונה בנו".

לקראת יום הזיכרון, הקים משרד החינוך לשימוש צוותי החינוך אתר תוכן ייעודי, ובו מגוון רחב של חומרי הוראה ולמידה, מגן ועד תיכון, על אירועי ה-7 באוקטובר ומלחמת "חרבות ברזל" בהתאם לגילם של התלמידים ולקהילת בית הספר. עוד יצוין כי בנוסף לתאריך הלועזי יציינו מוסדות החינוך את אירועי השבעה באוקטובר גם בתאריך העברי, ביום ראשון, כ"ה בתשרי התשפ"ה (ה-27 באוקטובר 2024).

מירי נבון - ציון ה-7 באוקטובר בדרום - בית ספר
צילום: דוברות משרד החינוך – מחוז דרום
מירי נבון - ציון ה-7 באוקטובר בדרום - בית ספר
צילום: דוברות משרד החינוך – מחוז דרום
מירי נבון - ציון ה-7 באוקטובר בדרום - בית ספר
צילום: דוברות משרד החינוך – מחוז דרום

Back to top button