חדשות הארץמבזקים

טקס שנה ל-7.10 ולזכר 36 מתנדבי מד"א שנרצחו ונפלו במהלך המלחמה

הערב (שלישי) התקיים טקס לציון שנה לטבח ה-7.10 ולזכר 36 מתנדבי ועובדי מד"א שנרצחו ונפלו במהלך מלחמת 'חרבות ברזל', במעמד השר ושגריר ישראל לאו״ם לשעבר, נשיא מד״א העולמי גלעד ארדן, נשיא מד״א אבי זוהר, מנכ״ל מד״א אלי בין, המשפחות השכולות, יו״ר אגודת ידידי מד״א בישראל גיל וייזר, מנכ״לית אגודת ידידי מד״א בישראל אורלי אריאל, הנהלת מד״א, מתנדבים ועובדים.

במהלך הטקס, שהנחתה מתנדבת מד״א, מירי בוהדנה, הקריאו אביה של שיר ביטון ז"ל ואביה של ירין מארי פלד ז"ל, מתנדבות מד"א שנפלו בשירותן הצבאי בקרבות עם המחבלים, תפילת יזכור ואמירת קדיש. לאחר מכן, סיפרה קרינה אנגל, שנחטפה מביתה יחד עם בנותיה לרצועת עזה בשבת השחורה, את סיפור חטיפתה.

אנגל שיתפה את הקהל שנכח בטקס על רונן טומי אנגל ז״ל, בעלה, שיצא מביתו באותו הבוקר על מנת לטפל בפצועים ככונן מד״א, ניהל קרב עם מחבלים בחצר ביתו, נרצח וגופתו נחטפה לעזה. בקהל נכחו בנותיהן של קרינה ורונן, ששוחררו יחד איתה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

קרינה אנגל: ״באותו בוקר התחיל צבע אדום עם צליל אחר, רעש אחר, בלתי פוסק. הסתגרנו בממ״ד ורונן התקשר לאחראי שלו במד"א ושאל אותו לאן ללכת, רונן הכין את עצמו, הכין את האקדח, את תיק המד״א, והתחלנו לקבל את ההודעות שהמחבלים כבר בקיבוץ. הוא ביקש ממני להיכנס לממ״ד ולסגור את הדלת – וזו הפעם האחרונה שראיתי אותו״.

נשיא מד״א העולמי, גלעד ארדן: ״חשוב להבין שהיום, האיום המרכזי של אויבנו הוא לא רק על צה״ל, האויבים שלנו – חמאס, חיזבאללה והג׳יהאד האיסלמי, הם לא באמת חושבים שהם יכולים לנצח את צה״ל בשדה הקרב. התכנית שלהם היא לתקוף אותנו איפה שהם חושבים שאנחנו חלשים, בעורף האזרחי. האיום המרכזי על עתידה של מדינת ישראל הוא ההתקפות על הקהילות האזרחיות. ולכן החשיבות היום של לחזק את המגיבים הראשונים, ובראש ובראשונה את מגן דוד אדום, זאת המשימה הראשונה והעיקרית שלנו כדי להבטיח את קיומה של מדינת ישראל״.

נשיא מד״א, תת אלוף במיל׳, אבי זוהר: ״אני מרגיש נפעם עם כבוד אדיר שמד״א הצליח לגדל דור כזה, גם אלו שבשטח פועלים יום ולילה כדי להציל חיים. אני אומר לכם, המשפחות השכולות, שיקירכם הגנו בגופם על הפצועים, יצאו לטפל תחת אש ומסרו את נפשם בהגנה על גבולות המדינה, ההצטיינות שלנו כארגון היא קודם כל המסירות שלנו – המסירות של מתנדבי ועובדי מד״א על כל שלוחותיהם, זה דבר שהוא יוצא מן הכלל ויוצא דופן שאין דומה לו בשום ארגון אחר״.

מנכ״ל מד״א, אלי בין: ״אנו זוכרים כיצד צוותי מגן דוד אדום בשטח, במוקדים ובשירותי הדם, היוו מגדלור של תקווה לאותם אנשים שעולמם חרב עליהם באותו יום מר. זיכרונות אלו הם עדות חד משמעית לגבורתם של הלוחמות והלוחמים למען החיים, צוותי מגן דוד אדום ששעטו בגיא צלמוות ופרצו נתיבי מזור לנפגעים תוך שהם פועלים באומץ לב".

בין הוסיף: "בכל יום אנו זוכרים בכאב ובגעגוע את רענו שנפלו בקרב. בעוד עוסקים בהצלת חיים איבדנו גם מתנדבי מד"א, גיבורות וגיבורים שנפלו על הגנת המולדת במסגרת שירותם בכוחות הביטחון. שכלנו אנשים שהיו מלאים בחמלה ובאהבת הזולת, חלקם עם חלומות לעתיד מזהיר של הצלחות וחלקם עם היסטוריה מפוארת של עשייה. אנחנו זוכרים את מי שהם היו אבל הכאב האמיתי הוא בגלל מה שהם כבר לא יהיו״.

ם טקס לציון שנה לטבח ה-7.10 - מד"א
צילום: דוברות מד״א
ם טקס לציון שנה לטבח ה-7.10 - מד"א
צילום: דוברות מד״א
ם טקס לציון שנה לטבח ה-7.10 - מד"א
צילום: דוברות מד״א
ם טקס לציון שנה לטבח ה-7.10 - מד"א
צילום: דוברות מד״א
ם טקס לציון שנה לטבח ה-7.10 - מד"א
צילום: דוברות מד״א

Back to top button