מבזקיםפוליטי / מדיני

דובר צה"ל מסביר לתקשורת הזרה: "דאחייה היא מעוז של חיזבאללה"

תת-אלוף דניאל הגרי פרסם הצהרה באנגלית לפני זמן קצר (שלישי) בנושא תקיפות צה״ל בדאחייה נגד מטרות טרור של חיזבאללה ואמר: "לפני שנה בדיוק, ארגון הטרור חיזבאללה פתח במתקפה על ישראל ללא רקע. מאז, חיזבאללה שיגר למעלה מ-12,000 רקטות, טילים וכטב"מים לעבר ישראל, וגרם לפינוי של 60,000 אזרחים מבתיהם, והכניס עוד מאות אלפי אנשים למקלטים באופן יומיומי. חיזבאללה השקיע עשרות שנים בבניית מצבורי נשק אלה, כולל טילים מדוייקים ומתקדמים שסופקו על ידי איראן – והוא מייצר ומאחסן אותם בכוונה באזורים אזרחיים, כולל בבתים בכל רחבי לבנון."

דובר צה"ל הדגיש: "נשק זה מהווה איום חמור ומיידי על אזרחי ישראל. אנו פועלים להסרת איום זה, כולל בדאחייה – מעוז טרור מרכזי של חיזבאללה. זה המקום שבו מתקבלות החלטותיו, והוא מייצר ומסתיר את נשקו האסטרטגי – בתוך ומתחת למבנים אזרחיים בדאחייה. דאחייה אינה כמו יתר ביירות. רבים מהאזרחים שגרים בדאחייה התפנו, מתוך ידיעה שזהו בסיס טרור של חיזבאללה. הם הבינו שחיזבאללה מסכן אותם. אך חיזבאללה סגר את אזור הדאחייה. הוא שולט בכל הנכנס ויוצא."

הגרי הוסיף: "למרות זאת, לפני תקיפות אוויריות של צה"ל על מטרות צבאיות באזור, אנו מספקים אזהרות מוקדמות לתושבי מבנים ספציפיים שבהם חיזבאללה אחסן את נשקו, ומבקשים מהם להתפנות ולהתרחק. אנו יודעים שכשאנו עושים זאת, אנו מפחיתים את אלמנט ההפתעה, אבל כשאנחנו אומרים שהמלחמה שלנו היא עם חיזבאללה, ולא עם העם הלבנוני, אנחנו מתכוונים לכך.אנו שולחים את האזהרות הללו בהודעות בערבית ברשתות החברתיות ובערוצים נוספים. אנחנו עושים כל שביכולתנו כדי להרחיק אזרחים מאזורי סכנה.בשבועות האחרונים ביצענו תקיפות אוויריות מדויקות על מספר מטרות טרור משמעותיות של חיזבאללה בדאחייה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"בדאחייה חיסלנו את מנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה, כשהוא היה בתוך מטה חיזבאללה מתחת למבנה אזרחי. בדאחייה השמדנו מאגר גדול של טילי קרקע-ים מדוייקים ומתקדמים בעלי טווח של מאות קילומטרים. בדאחייה השמדנו מתקני ייצור נשק של חיזבאללה, ובדאחייה תקפנו את מפקדת המודיעין של חיזבאללה, שנמצאה מתחת למבנים אזרחיים." אמר הגרי.

הגרי הוסיף לסיכום: "בכל פעם שאנחנו תוקפים אתרים שבהם מאוחסנים טילים, העולם כולו רואה את הפיצוצים המשניים. זוהי הוכחה ברורה לכך שחיזבאללה מאחסן את נשקו תחת כסותם של אזרחים לבנונים. דאחייה היא לא רק עוד רובע בביירות, היא מעוז של חיזבאללה. צה"ל פועל נגד חיזבאללה עם מטרה ברורה: להסיר את האיומים על אזרחי ישראל ולאפשר לכל התושבים לחזור לבתיהם בישראל בביטחון."

תא"ל דניאל הגרי - דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל

Back to top button