מבזקיםפוליטי / מדיני

הציבור זועם בעקבות התבטאות מפכ"ל המשטרה בזירת הפיגוע בחדרה

מפכ"ל המשטרה, דני לוי, עורר סערה ברשתות החברתיות בעקבות התבטאותו לאחר פיגוע הדקירה בחדרה היום (רביעי). במהלך ביקורו בזירה, אמר לוי: "ליבי עם הפצועים אבל נראה שזה מה שנגזר עלינו בתקופה הזאת." ההתבטאות עוררה תגובות נזעמות בקרב הציבור, כאשר רבים גינו את דבריו והביעו תחושת תסכול מהגישה המתקבלת. ברשת החברתית X אחד הגולשים צייץ: "הוא לא התכוון להגיד שהוא חסר יכולת ביצועית אלא להמחיש שהוא טיפש." גולש נוסף כתב: "לא כך צריך להתבטא מפכ״ל. הוא משדר תבוסתנות"

ביקורות נוספות החלו לזרום בעקבות דבריו של לוי, כשהציבור קרא לרשויות לקחת אחריות ולנקוט בפעולות מעשיות כדי לשפר את הביטחון האישי של האזרחים. המילים שיצאו מפיו של המפכ"ל נתפסו כתחושת חוסר אונים כלפי המצב הביטחוני המטריד, דבר שגרם לתחושת כעס ותסכול בקרב הציבור.

חברת הכנסת נעמה לזימי (הדמוקרטים) על אמירתו של מפכ״ל המשטרה בזירת הפיגוע: ״הדרך להסרת האחריות הטוטאלית מתפקיד המדינה ומוסדותיה כלפי אזרחיה עובר בציניות גם דרך ניכוס היהדות וה'. פניה אל השמיים במקום לדרג מדיני זה חלק מאותו ריקבון ערכי ומוסרי שעולה בחיי אדם. כבר יש לנו שר שבונה על כלכלת "בחוקתי תלכו", אז עכשיו יש גם מפכ"ל שחושב שפיגוע טרור זה "מה שנגזר עלינו".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לזימי הוסיפה: "‏ממשלה שמסרבת לקחת אחריות על המחדל והטבח ולא מקימה ועדת חקירה ממלכתית, ומסרבת לעשות הכל עבור עסקה להשבת החטופים והחטופות ומפקירה אותם, זאת ממשלה שהיא ושליחיה יפקירו אותנו בכל זירה אחרת.
‏איך נגזר עלינו העונש של החבורה המופקרת הזאת? גם לשמיים אין תשובה. ‏רק במאבק לא מתפשר וברור נוכל לבנות כאן מחדש. לתקן ולרפא.״

חבר הכנסת גלעד קריב על הפיגוע בחדרה ואמירת המפכ"ל: "פיגוע נורא בחדרה. תפילותינו לפצועים. אוזלת היד של משטרה שמפקדה אומר "זה מה שנגזר עלינו" זועקת לשמיים. לפני שנתיים, איתמר בן גביר הגיע לזירת הפיגוע בחדרה כדי לצעוק על קודמו בתפקיד "שמאלן כושל". מחיר הדמים הנורא שאנו משלמים בשנה האחרונה מחדד את גודל הכישלון של בן גביר, שלא הביא לישראל משילות או ביטחון, אלא רק עוד ועוד נרצחים"

רב ניצב דני לוי - מפכ"ל המשטרה
צילום: דוברות המשרד לביטחון פנים והמשטרה

Back to top button