חדשות הארץמבזקים

אחיו של החייל גדעון הנגהל ז”ל, עלה לארץ בסיוע השרים סופר וארבל

אחיו של החייל גדעון גרי הנגהל ז”ל, שנפל בפיגוע בבנימין בשבוע שעבר, עלה היום (רביעי) לישראל. העלייה התבצעה בתיאום מלא בין שר העלייה והקליטה, אופיר סופר, לבין שר הפנים, משה ארבל, שעמלו יחד עם ארגון ״שבי ישראל״ ומשרד החוץ על קידום ההליכים להבאתו של אהרון הנגהל, רעייתו ושלושת ילדיהם מצפון הודו.

המשפחה תתגורר סמוך למשפחת הנגהל בעיר נוף הגליל, שבה ישנה קהילה גדולה של בני המנשה. החייל גדעון גרי הנגהל ז”ל, שנפל לפני כחודש בפיגוע דריסה בבנימין, עלה לישראל לפני כארבע שנים יחד עם משפחתו כחלק מעליית בני המנשה, והשתקע בנוף הגליל. אחיו אהרון ובני משפחתו יקבלו תחילה מעמד של תושב זמני, הודות להתערבות שר הפנים, משה ארבל ולאחר מכן יוסדר הליך הקליטה וקבלת האזרחות.

שר העלייה והקליטה, אופיר סופר: “עם היוודע דבר נפילתו של החייל גדעון גרי הנגהל הי”ד, הנחיתי את המשנה למנכ”ל המשרד לבדוק כיצד ניתן לסייע למשפחתו. התגלה כי האח והאחות נותרו בצפון הודו ולא הצטרפו לעלייה. פעלנו בשיתוף פעולה מול הרשויות כדי לקדם את עלייתם בהקדם האפשרי, כך שיוכלו להגיע לאזכרה שתתקיים ביום ראשון בהר הרצל. אני מודה לשר ארבל על תרומתו ולמשרד החוץ על זירוז ההליכים הבירוקרטיים”.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הרב מיכאל פרוינד, מייסד ארגון שבי ישראל שמטפל בקהילת בני מנשה מזה למעלה מ-20 שנה: ״אנחנו מתרגשים מאוד שאחיו של גדעון הי״ד שנרצח על ידי בני עוולה בחודש שעבר מגשים היום את חלומו לעלות ארצה יחד עם אשתו וילדיו."

"אנחנו מודים לקב״ה", הוסיף הרב, "מברכים את שר העליה והקליטה, שר הפנים ונציגי צה״ל על פועלם וגאים להיות שותפים למהלך זה. בפרוס שנה חדשה יש עכשיו עליה חדשה של בני מנשה וכולי תקווה שזה הצעד הראשון לקראת העלאת כל ה-5,000 איש מבני מנשה שנותרו בהודו ונושאים את עיניהם לציון״.

קבלת פנים לעולים - בני מנשה (הודו)
צילום: שלמה וופרין- משרד העלייה והקליטה

Back to top button