מבזקיםמשפטי/פלילי

33 שב"חים אותרו בירושלים וסביבתה בפחות מיממה

סמוך לשירותים או בתחנת אוטובוס ותוך ניסיון להתחזות לאחר, כך נהגו חשודים בשהייה בלתי חוקית שאותרו במהלך פעילות שוטרי ולוחמי משמר הגבול במחוז ירושלים ביממה האחרונה בעיר וביישוב סמוך. באחד המקרים, אותרו ונעצרו 26 חשודים בבניין במזרח העיר. בהליך זריז, הורה מפקד מחוז ירושלים על סגירת המקום למשך שלושים ימים, ועל סגירת אתר נוסף בדרום העיר, בו נתפסו שוהים בלתי חוקיים גם כן.

פעילות זאת לאיתורם ומיצוי ההליך הפלילי נגד אותם מסתננים שב"חים הנכנסים לשטח מדינת ישראל שלא כחוק, ומהווים בין היתר סכנה פלילית וביטחונית לאזרחי מדינת ישראל ולרכושם, ממשיכה כל העת. רק במהלך פחות מיממה, אותרו ברחבי העיר ירושלים וביישוב סמוך, 33 חשודים בעבירת שב"ח וחשוד שסייע בהלנתם.

באחד המקרים בשעות הלילה, ערכו שוטרי תחנת שלם במחוז ירושלים יחד עם לוחמי מג״ב ירושלים, פעילות בשכונת א-טור לאיתורם של חשודים בעבירה זאת. במהלך סריקות בבניין, איתרו הכוחות 26 שוהים בלתי חוקיים אשר לנים במקום, וזאת כאמור מבלי שבידם אישורים מתאימים לכך. עם סיום חקירתם של חשודים אלו, הורה ממ"ז ירושלים ניצב אמיר ארזני, על צו סגירה מנהלי למשך 30 ימים לבניין בו נתפסו השב"חים לנים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במקרה אחר, במהלך סיור שגרתי של שוטרי סיור סמוך למחלף הרוזמרין שבדרום העיר ירושלים, הבחינו השוטרים בחשוד המעשן בתחנת האוטובוס ועצרו את רכבם לשם בדיקתו. לאחר שדרשו מהחשוד להזדהות בפניהם, התמהמה החשוד ואז החל מנסה להימלט, אך ללא הועיל ונתפס על ידי השוטרים. בחיפוש בתיק אותו נשא, אותרה תעודת זהות ישראלית נושאת את תמונתו, אך עוררה את חשדם של השוטרים כי מזויפת.

בתחקורו המעמיק, מסר החשוד את מספר הזהות שלו, אז התברר כי מדובר בתושב שטחים ולטענתו, מצא את תעודת הזהות ברחוב. החשוד, תושב חברון בשנות ה-30 לחייו, נעצר והועבר לחקירה בתחנת עוז מרחב קדם בחשד לעבירות של כניסה לישראל שלא כחוק (שב"ח), התחזות לאחר וזיוף.

עוד במהלך היום, בפעילות הבוקר של שוטרי תחנת הראל מרחב ציון יחד עם קב"ט היישוב נווה אילן, נערכו סריקות ברחבי המושב לאיתורם של שב"חים, בדגש לאתרי בנייה. במהלך סריקות אלו, הבחינו בשני חשודים שניסו להתנהג בטבעיות ולהתרחק מהמקום ללא הצלחה. בבדיקתם עלה כי מדובר בשני שב"חים תושבי יו"ש שנכנסו שלא כחוק לשטח מדינת ישראל.

בהמשך לסריקות אלו, הבחינו הכוחות במספר פועלים באתר בנייה. בדיקתם העלתה כי אין חשד אך פרט להם, הבחינו השוטרים בחשוד נוסף שנותר סמוך למבנה שירותים. בדיקתו העלתה כי מדובר בשב"ח תושב יו"ש בשנות ה-30 לחייו.
שלושת חשודים אלו, הועברו לחקירה בתחנת הראל שעודנה מתנהלת.

פקד דוד כהן, קצין חקירות ומודיעין תחנת שלם, ציין: "פעילות נגד עבירות הסתננות וכניסה לשטח מדינת ישראל שלא כחוק (שב"ח), מתבצעת לאורך כל השנה על ידי שוטרי מחוז ירושלים ולוחמי מג״ב הפועלים לצדנו "כתף אל כתף". פעילות זו הוגברה במהלך החודשים האחרונים בשל המציאות הביטחונית שנכפתה עלינו, וריבוי מעורבותם של אותם שוהים בלתי חוקיים הן גם בעבירות פליליות שמתבצעות בתחומי מדינת ישראל."

"כל פלסטיני שנכנס לשטח המדינה שלא כחוק, טומן בחובו פוטנציאל לביצוע מעשי פשיעה או פח״ע," מציין פקד כהן ומוסיף: "האחריות היא גם על כל אלו שמסייעים בידם, מעסיקים, מסיעים ומלינים, וגם נגד אלו אנו ממקדים את הפעילות המבצעית. אנו מחויבים להמשיך בביצוע פעולות יזומות לאיתורם של חשודים בעבירות אלו וטיפול בהם במטרה לאכוף את החוק, לשמור על בטחון הציבור ולסכל כל אפשרות לביצוע פעילות פלילית או ביטחונית. משטרת ישראל תמשיך לאכוף את החוק בנושא זה, ולמצות את הדין עם אותם אלו המסייעים להם ומעסיקים אותם בניגוד לחוק ובכך מסכנים אף הם את שלום הציבור ובטחונו".

איתור שבח"ים - מרחב ירושלים
צילום: דוברות המשטרה
איתור שבח"ים - מרחב ירושלים - צו סגירה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

Back to top button