חדשות הארץמבזקים

עריית אילת אירחה את בתו של שלמה מנצור בן ה-86, החטוף המבוגר ביותר

בהמשך לדברים שנשאה דקלה בעצרת העירונית, שהתקיימה השבוע במלאת שנה לאסון השבעה באוקטובר ולמלחמת ״חרבות ברזל״, הזמין אותה ראש העירייה, אלי לנקרי, גם לישיבת מועצת עיר שהתקיימה הערב (רביעי), בה סיפרה בכאב על אביה.

״אני הקול של אבא ושל המשפחה״ אמרה דקלה והוסיפה בכאב שעד היום אין שום מידע עליו. ״שנה שלמה שאנו חיים בחוסר ודאות מוחלט על גורלו של אבא ומתפללים יום יום לשלומו ולחזרתו הביתה עם כל החטופות והחטופים״.

שלמה מנצור נולד בשנת 1938 בבגדד שבעיראק וחווה כילד את פרעות הפרהוד, השואה של יהדות עיראק. בגיל 13 עלה לארץ והתיישב בתלפיות שבירושלים. בגיל 16 הצטרף לתנועות הנוער והתיישב בקיבוץ כיסופים והיה ממקימיו, שם הכיר את מזל שלימים הפכה לרעייתו ויחד הקימו משפחה. דקלה סיפרה בהתרגשות על אביה שהיה העוגן האיתן של המשפחה כאב לחמישה ילדים וסבא ל-12 ילדים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ביום שבת 7.10 נחטף שלמה מביתו והוא החטוף היחיד מקיבוץ כיסופים ש-18 מחבריו נרצחו ונשרפו. מזל הצליחה לברוח לממ״ד של השכנה וכך ניצלה. דקלה סיפרה איך באותה שבת ניסתה להשיג את הוריה ללא הצלחה ואיך כאבה כשנודע לה שאביה נלקח באכזריות על ידי המחבלים שסטרו לו ללא רחמים. ״אבא בן ה-86 נחטף מביתו מבצרו כשמשקלו רק 57 ק״ג והוא נאלץ לחוות בזקנתו שואה שנייה״ אמרה דקלה בדמעות.

ראש העירייה אמר בשם חברי מועצת העיר: ״הלב שלנו איתך ועם כל משפחות החטופים. אנחנו כאן לחזק, לחבק ולתמוך. חובתנו לפעול ולעשות הכל כדי שכולם יחזרו לביתם״. כל חברי המועצה הצטרפו לקריאה להשיב את החטופים וחיזקו את צבא הגנה לישראל בהגנה על העם והמדינה.

מועצת העיר אילת - דקלה מנצור - שנה ל-7.10
צילום: דוברת עיריית אילת
מועצת העיר אילת - דקלה מנצור - שנה ל-7.10
צילום: דוברת עיריית אילת
מועצת העיר אילת - דקלה מנצור - שנה ל-7.10
צילום: דוברת עיריית אילת

Back to top button