חדשות הארץמבזקים

5,170 יחידות דיור חדשות ייבנו בירושלים בשנים הקרובות

משרד הבינוי והשיכון, רשות מקרקעי ישראל ועיריית ירושלים חתמו היום (רביעי) על הרחבת הסכם גג משנת 2019 במסגרתו ייבנו 5,170 יחידות דיור חדשות בעיר ב-14 תכניות בשנים הקרובות. החתימה התקיימה במעמד שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף, ראש העיר ירושלים משה ליאון, מנהל רשות מקרקעי ישראל ינקי קוינט, ובכירים נוספים.

שר הבינוי והשיכון הרב יצחק גולדקנופף:"דווקא כעת, למרות האתגרים והאסונות הרבים, אנחנו זוכים לעסוק בבניינה של עיר הקודש ירושלים – בירתו המאוחדת של העם היהודי לנצח. הרחבת הסכם הגג שעליה אנו חותמים, כוללת 14 תכניות למגורים בסך של 5,295 יחידות, שירחיבו ויפארו את עיר הקודש ויסייעו משמעותית הקלת מצוקת הדיור בעיר."

"לצד זאת ההרחבה כוללת הסדרת מנגנוני פיתוח לכל אחת מהתכניות, מתן מענה לתשתיות תחבורה ושדרוג שטחי ציבור פתוחים לרווחתם של תושבי עיר הקודש", מציין השר. "זו בשורה של ממש לתושבי העיר והבאים בשעריה, שמתרחשת הודות לשיתוף הפעולה ההדוק של עיריית ירושלים והעומד בראשה, עם משרד הבינוי והשיכון."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: ״מהפכת הבנייה שפוקדת את ירושלים, מעצבת את פניה מחדש ומבטיחה את עתידה, מקבלת היום זריקת-מרץ משמעותית. ליתר דיוק, לא מדובר בזריקת מרץ אחת, אלא ב-5,170 זריקות מרץ – עוד 5,170 יחידות דיור חדשות אשר ייבנו בירושלים במהלך השנים הקרובות."

"הסכם הגג שנחתם כאן היום, והתוספת החשובה שנכללת בו," מצייןליאון, "מהווים בשורה אמיתית לזוגות צעירים, למשפחות הבונות את עתידן בעיר, ולעוד רבים אחרים המבקשים לשפר את איכות חייהם ולגור בה בתנאים טובים יותר. אלפי הדירות החדשות הן הזדמנות יוצאת-דופן לרבבות בני אדם לבסס עתיד מבטיח בירושלים.״

מנהל רשות מקרקעי ישראל ינקי קוינט: "הרחבת הסכם הגג בירושלים הכולל תוספת של למעלה מ-5,000 יחידות דיור, מהווה צעד משמעותי נוסף לקידום הפיתוח והבנייה בבירה. רשות מקרקעי ישראל תמשיך לפעול להגדיל את היצע יחידות הדיור בכל רחבי ישראל ולעבוד בשיתוף פעולה עם הרשויות המקומיות והגורמים השונים."

מדובר על הרחבה שניה להסכם הגג. ההרחבה הקודמת שנחתמה בשנת 2023 איפשרה שיווקן המוצלח של תכניות בצומת פת, בדרך חברון ובמתחם בראזני. ההסכם מסדיר את מנגנוני הפיתוח של כל אחת מהתכניות עלות פיתוח ליחידת דיור בהיקף של 45,000 ₪ במענה לתשתיות תחבורה ושדרוג שצפ"ים.

5,170 יחידות דיור ב-14 תכניות שונות:
ארנונה דרום – 400 יחידות; גוננים : 270 יחידות; אמת המים הדרומית 1,083 יחידות; גבעה צרפתית 20 יחידות; מעונות מאירסדורף 1,239 יחידות; מעונות ברונפמן 476 יחידות; לוחמי הגטאות 430 יחידות; אלכסנדריון 56 יחידות; צומת הגבעה הצרפתית – מתחם תעסוקה; מתחם הארזים 89 יחידות; כורכר גבעת רם 230 יחידות; רחוב המרגלית גוננים 270 יחידות; מתחם התחנה 450 יחידות; פייר קניג 157 יחידות.

שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף
צילום: דוברות רשות מקרקעי ישראל
ראש עיריית ירושלים - שר הבינוי - רשות מקרקעי ישראל
צילום: דוברות רשות מקרקעי ישראל
ראש עיריית ירושלים - שר הבינוי - רשות מקרקעי ישראל
צילום: דוברות רשות מקרקעי ישראל

Back to top button