מבזקיםצבא וביטחון

מאות מחבלים ואלפי מטרות טרור: צה"ל מסכם שבוע ראשון בלבנון- צפו

בליל 30 בספטמבר החלה הפעילות הקרקעית הממוקדת בדרום לבנון. מאז הספיקו כוחות צה"ל לחסל מחבלים, לאתר אמל"ח ולהשמיד תשתיות. הראשונים להיכנס לשטח האויב היו כוחות אוגדה 98. עם רדת החשיכה הם פרצו את הגדר והחלו בפעילות, כשלעיניהם המשימה, ברורה מאי פעם – להשמיד ולסכל תשתיות טרור של חיזבאללה, ולייצר את התנאים לחזרת תושבי הצפון לביתם. כבר ביממה הראשונה בפנים – לוחמי הקומנדו, הצנחנים וחטיבה 7, איתרו והשמידו עשרות אמצעי ומתחמי לחימה, משגרי רקטות מוכנים לירי ומצבור של מטענים מוחבאים.

למחרת הצטרפו אליהם כוחות אוגדה 36, וביניהם חטיבות גולני, עציוני ו-188. יחד, הכווינו כ-200 תקיפות מהאוויר של מטרות טרור, ביניהן גם בניין עיריית בינת ג'בל, ממנו פעלו מחבלי חיזבאללה. בתקיפה חוסלו כ-15 מחבלים והושמד אמל"ח רב שהוסתר במקום. בארבעת הימים הראשונים בלבד הותקפו יותר מאלפיים מטרות, ביניהן תשתיות טרור, מבנים צבאיים, מחסני אמל"ח ומשגרים.

ביומה החמישי של הפעילות הכוחות המתמרנים חשפו והשמידו תשתית תת קרקע באורך כ-250 מטרים שנועדה לשמש את כוחות רדואן לשהות ממושכת. מה נמצא בתוכה? חדרי פיקוד, מזון טרי ותשתיות חשמל וקשר, שהוכנו מבעוד מועד, כחלק מ"התוכנית לכיבוש הגליל". עד אותו היום חיסלו הלוחמים כ-440 מחבלים, בקרבות פנים אל פנים, בלחימה מטווח קצר ובסיוע ארטילרי ואווירי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מאז, הצטרפו גם עוצבות הגליל והמפץ למשימת התמרון. צוותי הקרב החטיבתיים הנמצאים תחת פיקודן: אלכסנדרוני, הזקן, הנח"ל הצפונית, כרמלי ואגרוף הברזל פועלות גם ברגעים אלה בשטח לבנון בפשיטות ממוקדות. כל העת מלוות התקיפות האוויריות העצימות את הפעילות הקרקעית בדרום לבנון, כשבמקביל, ממשיך חיל האוויר לפעול באופן ממוקד בדאחייה שבביירות.

בעדכונו במלוא שבוע לפעילות הקרקעית, חשף דובר צה"ל: "הכוחות המתמרנים בדרום לבנון תקפו עד כה בפעולות מהקרקע ובתקיפות מהאוויר, יותר מ-3000 מטרות של חיזבאללה, בהן מבנים צבאיים, אמצעי לחימה ותשתיות תת-קרקעיות".

"הערב ניתן לאשר", הוא המשיך באותה נשימה, "כי בתקיפה האווירית שביצענו אתמול בצהריים, פגענו והשמדנו עשרות מפקדות תת-קרקעיות של חזית הדרום של חיזבאללה, ובהן היו המפקדים שמנהלים את הלחימה נגד ישראל בדרום". בנוסף, עדכן דובר צה"ל כי המנהרה חוצת הגבול שאותרה במרחב 'מרווחין' שבדרום לבנון, נחקרה על ידי כוחות צה"ל באמצעים טכנולוגיים, נמצאת באחיזה מבצעית וכעת – מנוטרלת על ידי הכוחות הפועלים באזור.

כאמור, שיתוף הפעולה הבין-זרועי, הוא זה שמאפשר את הפעילות הקרקעית. והיא? נמשכת על אדמת לבנון – גם ברגעים אלו ממש.

פעילות צה"ל בלבנון
צילום: דובר צה"ל

Back to top button