חדשות הארץמבזקים

בעקבות המלחמה: הקלות במבחן לאיתור תלמידים מחוננים ומצטיינים

משרד החינוך מפרסם היום (חמישי) כי בעקבות הימשכות המלחמה, ובכלל זאת המעבר ללמידה מרחוק ביישובי צפון הארץ, הוחלט על מתן הקלות במבחן שלב ב' לאיתור תלמידים מחוננים ומצטיינים, כפי שניתנו בתהליך האיתור בשנת הלימודים הקודמת: צמצום מספר השאלות בבחינה ותוספת זמן של 15 דקות לכלל התלמידים הנבחנים.

בשנת הלימודים הקודמת (תשפ"ד) המשרד ביטל את מבחן שלב א', אך השנה מבחן שלב א' יתקיים כסדרו ביום שני ה-2 בדצמבר 2024. עם זאת, בבתי ספר בהם לא ניתן לקיים למידה פיזית בשל הנחיות פיקוד העורף – התלמידים לא ייבחנו, והצוות החינוכי בבית הספר יעביר למשרד המלצות על 15% מתלמידי השכבה, שיעברו לשלב ב' בתהליך האיתור. מבחן שלב ב' צפויים להתקיים בסוף חודש פברואר 2025 -ראשית חודש מרץ 2025.

שר החינוך, יואב קיש: "ברור לנו שהמצב הביטחוני מקשה על הלמידה, ולכן החלטנו להקל על התלמידים שלנו במבחנים לאיתור מחוננים ומצטיינים. חשוב לנו לתת לכל ילד וילדה הזדמנות להראות כמה הם מוכשרים, גם בתקופה לא פשוטה כמו עכשיו. אנחנו לא מפסיקים לחשוב איך לעזור לתלמידים שלנו ולעודד אותם להצטיין, כי הם העתיד של המדינה שלנו. נמשיך לעמוד לצד תלמידנו ולתמוך בהם בכל דרך אפשרית."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מנכ"ל משרד החינוך, מאיר שמעוני: "טובתם של תלמידי ישראל ורווחתם האישית קודמת לכל שיקול אחר במערכת החינוך. לאור זאת, החלטנו גם השנה על מתן ההקלות הנדרשות לתלמידים, על מנת לצמצם למינימום האפשרי את הפגיעה הנגרמת להם כתוצאה מהמציאות הביטחונית".

נוכח המציאות הביטחונית, וכן משיקולים הקשורים בבשלות הרגשית והאישית של התלמידים, המשרד ממליץ להורים להגיש את התלמידים למבחן בכיתה ג' ולא בכיתה ב'. החל משנת הלימודים הנוכחית המשרד מאפשר לתלמידים לגשת לבחינה לאיתור מחוננים בכיתה ב' או בכיתה ג', בהתאם לבחירתם של ההורים, ולשיקול דעתם.

צילום: .freepik

Back to top button