מבזקיםפוליטי / מדיני

משרד הפנים מגדיל את הסיוע לרשויות המקומיות בסך של כ-200 מלש"ח

הממשלה קיבלה היום (ראשון) את הצעת שר הפנים משה ארבל להגדלת הסיוע התקציבי לרשויות המקומיות, בהתמודדותן עם מצב החירום המתמשך מאז שבעה באוקטובר ולאור התפתחות הגזרה הצפונית, כאשר בכך למעשה יתוקנו החלטות הממשלה 987 ו-998 שהתקבלו באוקטובר 2023 לסיוע לרשויות המקומיות.

כזכור, באוקטובר 2023 מיד עם פרוץ מלחמת חרבות ברזל לאחר ההתקפה המשולבת של השבעה באוקטובר, החליט משרד הפנים במסגרת פעילותו בליווי שוטף ולחיזוק הרשויות המקומיות, לסייע גם בהתמודדותן במצב החירום הלא צפוי ומשכך הועברו בשנה האחרונה תקציבים רבים בסך של כ-1.2 מלש"ח לרשויות המקומיות ברחבי הארץ כולל תקציבים יעודיים ליישובי העוטף, לרשויות הדרוזיות והצ'רקסיות, לרשויות בצפון.

התקציבים נועדו לרכישת ציודי חירום עבור רשויות קולטות מפונים, מתן הנחות והקלות בארנונה ביישובי העוטף וכו'. כל זאת במטרה לשמור על יציבותן וחוסנן הכלכלי. החלטת משרד הפנים להגדלת הסיוע התקציבי, התקבלה נוכח המציאות הביטחונית והמלחמה המתמשכת כולל ההתפתחות המערכה לגזרה הצפונית, פינוי האוכלוסייה מישובים בקרב הגבול הצפוני וקליטת תושבים מפונים ברשויות המקומיות ברחבי הארץ.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

תקציב זה מיועד לתגבור הצרכים המוניציפאליים השוטפים של הרשויות המקומיות והתמודדותן עם מצבי החירום הלא צפויים וזאת על מנת לאפשר להן לנהל את הרשות בצורה המיטבית ביותר.

שר הפנים משה ארבל: "המשימה לחיזוק הרשויות המקומית היא משימה לאומית. ההחלטה שהעברנו היום להשקיע 200 מיליון שקלים ביישובי העוטף וביישובים הקולטים מפונים, היא מסר ברור לאזרחי ישראל שמשרד הפנים כאן אתכם. נחזק את הקהילות, נשפר את התשתיות ונבנה עתיד בטוח יותר יחד."

רונן פרץ מנכ"ל משרד הפנים: "היערכות משרד הפנים מול הרשויות המקומיות למענה שוטף ותמידי הוא אבן הדרך במדיניות המשרד ואנו תקווה כי התקציב שיועבר יסייע לרשויות בהתמודדות בעקבות התמשכות מצב החירום למען מתן שירות טוב יותר לתושביהן".

שר הפנים משה ארבל
ארכיון. צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

Back to top button