חדשות הארץמבזקים

חברת החשמל מקדמת את פרויקט 'אשכול השרון' במאות מיליוני ש"ח

בצל המלחמה יצא לדרך החודש בחברת החשמל פרויקט 'אשכול השרון', רחב ההיקף החשמלי, שלו עדיפות לאומית מוגברת. מדובר בפרויקט שישתרע על פני 31 ק"מ – ויחבר בין הצפון לדרום, מצומת קסם ועד לעמק חפר ותנובות, ויחבר את תחנת המיתוג 'עמק חפר' העתידית, שתזין חשמלית את האזורים הסובבים.

לפרויקט חשיבות אסטרטגית מפאת טווח היריעה והמשאבים שמוקצים לו: כ-100 עמודי מתח על (400 ק"ו) וציוד ייחודי, שיאפשרו חיבור של מיזמי ייצור חדשים וישפרו את שרידות מערכת החשמל בשרון ובכלל.

כל זאת, בזמן מלחמה שהביאה עמה קשיים מתמשכים ושלל חסמים – ומשך חודשים מרובים של ניסיונות רכש עמודי החשמל הגדולים נוכח קשיי הייבוא בעת המלחמה, התנגדות תושבים- שהצריכה צווים ייחודיים לעובדי חברת החשמל לאור הקרבה לאזורים רגישים בטחונית, פרוצדורות מול גורמי חוץ ועוד.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עקב מורכבות הפרויקט, הוא חולק לארבעה מקטעים לפי לוח זמנים צפוף, על מנת לעמוד ביעדי משרד האנרגיה ולתת מענה לצורך בהכנסת האנרגיה לאזור השרון ובכלל. בנוסף, לפרויקט קיימים מספר פרויקטים משיקים בתחומי המתח העילי (400 ק"ו) והרשת התת קרקעית במתח עליון (161 ק"ו) והטמנות במתח גבוה (24 ק"ו).

עלות הפרויקט עומדת על מאות מליוני שקלים והוא מצוי בבקרה של משרד האנרגיה והתשתיות, כאשר חברת החשמל מדווחת על כל התקדמות בפני כלל הגורמים הסטטוטוריים והעירוניים.

פרוייקט אשכולות השרון - חברת החשמל
צילום: חברת החשמל
פרוייקט אשכולות השרון - חברת החשמל
צילום: חברת החשמל
פרוייקט אשכולות השרון - חברת החשמל
צילום: חברת החשמל

Back to top button