מבזקיםצבא וביטחון

61 פצועים, מהם 3 במצב קשה עד אנוש, מפגיעת כטב"ם סמוך לבנימינה

61 פצועים, מתוכם 3 במצב קשה, 18 במצב בינוני, 31 במצב קל ו-9 נפגעי חרדה בפגיעת כטב״ם בסמוך לבנימינה מוקדם יותר הערב (ראשון). כך נמסר ממד"א. עשרות החובשים והפראמדיקים של מד״א, והכוח הרפואי של צה״ל, העניקו טיפול רפואי ופינו את הפצועים לבתי החולים.

הפצועים פונו על פי ההתפלגות הבאה: הלל יפה: 10 פצועים (5 בינוני, 5 קל); לניאדו : 7 פצועים (5 קל , 2 חרדה); העמק: 6 פצועים (4 קל , 2 חרדה); רמב"ם: 3 פצועים (1 אנוש, 1 בינוני, 1 קל); שיבא: 3 פצועים (קשה); כרמל: 2 פצועים (2 חרדה); בני ציון: 3 פצועים (3 חרדה); בילינסון: 3 פצועים (2 בינוני , 1 קל)

אבי כהן, פראמדיק מד"א שהיה בזירה מסר: ״הגענו למקום בכוחות גדולים מאוד של מגן דוד אדום, חילצו אלינו פצועים והתחלנו לפנות אותם במסוקים צבאיים ובאמבולנסים וניידות טיפול נמרץ לבתי החולים. הייתה המולה רבה מאוד במקום ומדובר באירוע קשה, אבל הצלחנו לפנות את הפצועים במהירות רבה לבית החולים על מנת שיוכלו להמשיך ולקבל טיפול רפואי".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

פראמדיק במד"א רפי שבע מסר: ״מדובר בזירה קשה מאוד, הכרזנו על הזירה כזירת אירוע רב נפגעים וטיפלנו בפצועים שסבלו מפציעות הדף ורסס, הפציעות היו קשות, פינינו את הפצועים לבתי החולים במהירות האפשרית להמשך טיפול רפואי".

סגן מנהל מרחב שרון במד"א עמית דיליאון דיווחר: "הגענו למקום עם כוחות גדולים מאוד של ניידות טיפול נמרץ ואמבולנסים, הפצועים פונו על ידי מסוקים. סרקנו את הזירה על מנת לוודא שאין פצועים נוספים, ניהלתי את זירת האירוע בארגון השטח והכוחות, פינינו את הנפגעים במהירות האפשרית לבית החולים".

התחקיר הראשוני של צה"ל מציין כי שני כטב"מים ששוגרו מלבנון הגיעו ממרחב הימי הצפוני, אחד יורט ליד נהריה, והשני שהיו איתו במגע, גם עם מעטפת של מטוסים ומסוקים באוויר, אבד איתו הקשר. הכטב"ם לא זוהה בשלב מסויים, לא הופעלו התראות, והוא פגע ישירות במבנה. בצה"ל אומרים שהכטב"ם לא שיגר טילים. מדובר בכטב"ם מתוצרת איראן שבשימוש חיזבאללה.

פינוי פצועים לבית חולים
צילום: תיעוד מבצעי מד"א

Back to top button