מבזקיםמשפטי/פלילי

בני זוג מרמת גן מואשמים במגע עם סוכן זר וקשירת קשר למעשה טרור

פרקליטות המדינה הגישה לפני זמן קצר (שני) לבית המשפט המחוזי בתל אביב, כתב אישום נגד שני נאשמים, בני הזוג ולדיסלב ויקטורסון (30) ואנה ברנשטיין (18) מרמת גן, המייחס להם ביצוע עבירות של מגע עם סוכן חוץ, השחתת פני מקרקעין, קשירת קשר להיזק בזדון והצתה. בנוסף, מואשם הנאשם במעשה טרור של קשירת קשר לרצח.

בהתאם לכתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד ליהי מלצמן מפרקליטות מחוז תל אביב, הנאשמים קיימו קשר עם סוכן זר באמצעות הטלגרם וביצעו משימות בשליחותו, שיש בהן כדי לפגוע בביטחון המדינה, תמורת תשלום במטבעות דיגיטאליים.

במהלך תקופת הקשר עם הסוכן, ביצעו הנאשמים בשליחותו משימות רבות ובתוך כך, עברו עבירות שהלכו והסלימו עם חומרתן, החל מעבירות של השחתת מקרקעין על ידי ריסוס גרפיטי והדפסת פלאיירים עם כתובות נגד ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, רכישת נפצים וניסיון לבנות מטען חבלה מאולתר, ועד להצתת רכבים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

נאשם מס' 1 אף קשר קשר עם הסוכן לביצוע מעשה טרור של רצח, בכך שניסה להרכיב מטען מאולתר ופעל בין היתר כדי להוציאו אל הפועל, בכך שהשיג כלי נשק לצורך כך. הנאשמים עשו את מעשיהם בידיעה כי הסוכן פועל מטעם מדינת אויב או ארגון מחבלים, החפצים לפגוע בביטחון המדינה ובידיעה שמעשיהם עלולים לפגוע בביטחון המדינה.

תמורת כל גרפיטי שריססו הנאשמים בפתח תקווה וברמת גן, קיבלו הנאשמים מהסוכן 20$ וסך של כאלפיים דולר ארה"ב. תמורת הצתת הרכבים בפארק הירקון קיבלו הנאשמים סך של 1,450$ במטבעות דיגיטאליים וסכום נוסף של 2,850$ מקדמה עבור הצתת רכבים נוספים בעתיד.

הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשמים עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם. בבקשת המעצר צוין, כי מסוכנותם של הנאשמים נלמדת ממעשיהם הרבים במשך תקופה, בשליחות סוכן שפעל מטעם מדינת אויב או ארגון מחבלים, החפצים בפגיעה בביטחון המדינה, ובזמן בו המדינה נתונה בעיצומה של מלחמה רב זירתית.

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab
שריפת רכבים - חולון
צילום: דוברות כבאות והצלה

Back to top button