חדשות הארץמבזקים

לשכת עו"ד מבקשת להדיח את עו"ד מוחמד עליאן שהורשע בהסתה לטרור

לשכת עורכי הדין דורשת להדיח את עו"ד מוחמד עליאן שהורשע בהסתה לטרור ותמיכה בטבח בשביעי באוקטובר. עו"ד עליאן הורשע לפני מספר חודשים בששה עבירות של הסתה לטרור והזדהות עם ארגון טרור אחרי תמיכתו בטבח השבע באוקטובר. אולם הוא ממשיך לכהן כעורך דין. יצוין כי מוחמד עליאן הינו אביו של המחבל בהא עליאן  שביצע את הפיגוע בארמון הנציב בשנת 2015 בו נרצחו שלושה אנשים.

עליאן, שזכה בעבר בפרס בינלאומי על ייצוג בתחום זכויות אדם, יש לו יותר מ-30 אלף עוקבים בחשבונות ברשתות החברתיות ובעבר נעצר על רקע מסע הנצחה שניהל ל"מורשת בנו", שבמסגרתו הרצה במוסדות פלסטינים על הפיגוע והביע תמיכה במעשיו.  בבוקר השבעה באוקטובר 2023, הוא העלה פוסט ובו נכתב: "זוהי קרן של תקווה שהורסת את חללי האפלה העצומה ואין שום נזק באופטימיות רבה מאוד".

 בין התגובות שפרסום עליהן סימן "לייק": "ניצחון אוקטובר בעזרת השם"; "השבח לאל עד שהטבח יגיע ליעדו". בהמשך אותו היום כתב: "השיעור הראשון: נוכל אם נרצה" ו-"השיעור השני: הנמר הזה הוא נמר מנייר". הוא זכה לתגובות כמו: "לכבוד השהידים שיירגעו", ותמונה של אדם רעול פנים מניף סכין בידו ומסמן "וי" בידו, ועל גביה הכיתוב "ננצח או נמות", אשר סימן עליהן לייק.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בעקבות כך הוא נעצר ופרקליטות מחוז ירושלים הגישה נגדו כתב אישום בגין הסתה לטרור וגילוי הזדהות עם ארגון טרור. בכתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד עפרי מלצר, נכתב כי עליאן פרסם בדף הפייסבוק שלו, המונה כ-5,000 חברים וכ-30 אלף עוקבים, מספר פרסומי שבח אהדה ועידוד למעשה טרור, וכן דברי שבח אהדה והזדהות עם ארגון החמאס

כאמור, בחודשים האחרונים ניתן פסק דין ובו הוא הורשע בשישה מקרים של הסתה וגילוי הזדהות עם ארגון החמאס. יצויין שהוא הודה בעבירות והצדדים הגיעו להסכם טיעון, על הוא קיבל הקלה בעונשו ונגזר עליו שנת מאסר בפועל, חצי שנת מאסר על תנאי וקנס בסך 15 אלף שקל למקרה שיחזור על אחת מהעבירות בשלוש השנים הבאות.

הנתבע טען כי הוא אדם מבוגר כמו כן לא ניתן להבין שהפרסומים עצמם שהם תומכים בטבח. בנוסף התברר כי למרות שנגזר עליו בעבר מאסר עולם, הוא השתחרר בעסקה בשנת 1985 וקיבל את אישור הלשכה לכהן כעורך דין לאחר מכן. הבוקר (שלישי) הודיעה לשכת עורכי הדין שהיא הגישה בקשה להדחה לצמיתות של עליאן מהלישכה.

במכתב, שכתבה באת כוח הלשכה עו"ד שלי ועקנין לבית הדין הארצי של הלשכה, נכתב כי "בעבירות של עלייאן יש חומרה רבה התבטאויות קיצונית גזעניות ומסיתות שפוגעות בכבוד המקצוע וברגשות הציבור וכן התנהגות שאינה הולמת את מקצוע עריכת הדין."

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab
משפט - שופט - עורך דין
אילוסטרציה. צילום: FREEPIK

Back to top button