מבזקיםצבא וביטחון

תושב פתח תקווה נעצר בחשד שהסכים לחסל אישיות בישראל בהנחיית איראן

הותר לפרסום כי במסגרת פעילות סיכולית משולבת של שירות הביטחון הכללי ויאחב״ל להב 433 במשטרת ישראל, נחשפה תשתית של גורמי מודיעין איראנים, שפעלה לגיוס והפעלה של אזרחים בישראל.

במסגרת זו, נעצר לחקירה ולדימיר ורחובסקי, כבן 35, תושב פתח תקוה, לאחר שביצע משימות שונות עבור גורמי המודיעין האיראניים. חלק מהמשימות שבוצעו תועדו על ידי ולדימיר, אשר קיבל תשלום עבור ביצוען. הקשר בין ולדימיר לגורמים האיראניים התקיים בשפה האנגלית, ובמסגרתו התבקש לרכוש טלפון ייעודי.

מחקירת החשוד עלה כי במסגרת הקשר שהתקיים בינו לבין גורמים הפועלים מטעם איראן, ביצע ולדימיר, בהנחיית הגורם האיראני ותוך שמודע להיותו גורם עוין המעוניין לפגוע בביטחון המדינה, משימות שונות, בהן ריסוס כתובות גרפיטי, תליית כרוזים, איסוף מידע על גורם ישראלי והטמנת אמצעים לביצוע משימות נוספות על ידי מגויסים אחרים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בהמשך, הסכים ולדימיר לביצוע משימה של חיסול מדען ישראלי עבור סכום של 100 אלף דולר. לשם ביצוע המשימה, הצטייד ולדימיר בכלי נשק. החשוד יובא היום (רביעי) בשעות הבוקר לדיון בבית המשפט המחוזי בלוד, במסגרתו תתבקש הארכת מעצרו עד תום ההליכים. פרקליטות מחוז מרכז תגיש כתב אישום חמור נגדו.

מדוברות השב"כ והמשטרה נמסר: "פניה מצד גופי המודיעין האיראנים, באמצעות הרשתות החברתיות, מוכרת כפלטפורמה לגיוס בשיטוי של ישראלים לביצוע משימות שונות. אף שמשימות אלו עשויות להיתחזות בתחילה כתמימות, יש בהן כדי להביא לפגיעה ממשית בביטחון המדינה. יש לציין כי חלק ניכר מהאזרחים הישראלים אשר קיבלו פניות חשודות, לא נענו להן ואף התריעו עליהן בפני הגורמים הרלוונטיים."

מפקד מחלק בטחוני ביאחב"ל להב 433 רפ"ק מאור גורן ציין: "מדובר באירוע נוסף מתוך סידרה של תיקים חמורים הנחקרים ביאחב"ל ובשב״כ, בהם מופעלים אזרחים ישראלים על ידי סוכן זר, אך כאן כבר נחצה גבול נוסף ברמת החומרה והתעוזה: החשוד כבר התחמש באקדח, מחסנית וכדורים וכל זאת לאחר שהסכים להוציא לפועל רצח של מדען תמורת 100 אלף דולר ולברוח מהארץ בעזרתו של הסוכן הזר לרוסיה, מיד לאחר הביצוע".

צילום: דוברות המשטרה

Back to top button