חדשות הארץמבזקים

בג"ץ נותן לממשלה שבועיים לבחינת הליך מינוי נציב שירות המדינה

בית המשפט העליון פרסם היום (רביעי) את החלטתו בעקבות הדיון שהתקיים אתמול בשלוש עתירות שהוגשו נגד החלטת הממשלה לשנות את הליך מינוי נציב שירות המדינה. בית המשפט החליט לתת לממשלה שהות עד ליום 28.10.2024 להודיע אם היא נכונה לקבל החלטה אחרת בעקבות הדיון שנערך.

העתירות הוגשו על ידי התנועה לאיכות השלטון, המסלול האקדמי המכללה למינהל ומרכז מנור, וההסתדרות הכללית. הן כוונו נגד החלטת הממשלה מס' 2129 מיום 11.8.2024, אשר שינתה את אופן מינוי נציב שירות המדינה.

בהחלטתם, ציינו השופטים יצחק עמית, נעם סולברג ודפנה ברק-ארז, כי הם אינם נוקטים עמדה באשר להסדר עתידי שייקבע, ככל שייקבע. עם זאת, הם הבהירו כי ההחלטה הקודמת מיום 9.9.2024, אשר הקפיאה את יישום החלטת הממשלה, נותרת בתוקף.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עו"ד רותם בבלי דביר, מנהלת מחלקת ליטיגציה מהתנועה לאיכות השלטון: "אנו מברכים על החלטת בית המשפט, שמבהירה לממשלה שעליה לשקול מחדש את החלטתה נוכח הפגמים החמורים בהם היא לוקה ועליהם הצבענו בדיון. זוהי הזדמנות פז עבור הממשלה לאמץ הליך מינוי ראוי, מקצועי ושקוף לתפקיד הקריטי של נציב שירות המדינה. אנו מקווים כי הממשלה תשכיל להבין את חשיבות העניין ותפעל לשמירה על עצמאות ומקצועיות השירות הציבורי, לטובת כלל אזרחי ישראל."

בג''צ
ארכיון צילום: שלום כלפון

Back to top button