מבזקיםמשפטי/פלילי

עתירה לבימה"ש העליון: לחקור הדלפת החקירה של מצ"ח בפרשת "שדה תימן"

אל"מ מיל׳ עו"ד אבי עמירם וסרן עו״ד ליאור פורת, אשר מייצגים את מפקד הצוות בכוח 100, כחלק מהפרשייה שנודעה כפרשיית "שדה תימן", הגישו לפני זמן קצר (רביעי) עתירה לבית המשפט העליון על מנת שיורה לחקור את ההדלפות החמורות של חומרי חקירה ממצ"ח. כזכור, עם פרוץ הפרשה, נעצרו העותר וחבריו לצוות, מעצר שהסעיר את המדינה.

ביום 6 באוגוסט 2024, תוך כדי דיון בהארכת מעצר המפק״צ והלוחמים, נודע לסנגורים כי שודרה כתבה בערוץ 12 בבסיסה עמדו חומרי חקירה מוכמנים שהודלפו לערוץ 12, אשר היו חסויים מפני הסנגורים. החומרים שהודלפו כללו סרטון מבושל ממצלמות האבטחה של המתקן הצבאי שדה תימן, שם היו כלואים מחבלי נוח׳בה, חומר מודיעיני אודות מחבל בעל פרופיל מסוכנות גבוהה על פי הערכת גורמי מודיעין, ותוצאות פוליגרף של שניים מהלוחמים, בדיקה שאינה משמשת כראיה בהליכים פליליים.

דבר ההדלפה נמסר מיידית לשופט שדן במעצר. הוא הורה על בדיקה של ההדלפה, דבר שלא נעשה. על רקע ההדלפה החמורה, שהתרחשה כאשר הסנגורים לא חשופים לחומרי החקירה, פנתה הסנגוריה הצבאית ליועצת המשפטית לממשלה ולמשנה לפרקליט המדינה, על מנת שיורו על פתיחה בחקירה פלילית של האירוע.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

היועמשית מסרה בתגובה כי העניין יועבר לפרקליטות הצבאית, שתבחן אם אם יש מקום כלל לבדוק את ההדלפה. המשנה לפרקליט המדינה הגיב כי לשיטתו, על העותר להגיש תלונה למצ״ח שתבדוק את הטענה, כלומר הגוף ממנו דלפו החומרים יבדוק את ההדלפה-ניגוד עניניים מובנה.

על רקע תשובות אלה, נמסר ליועמ״שית ולמשנה לפרקליט המדינה כי הצעתם לא תביא לכדי מיצוי הדלפה כה חמורה ובוטה. משכך הוגשה היום עתירה לבית המשפט העליון, על מנת שיורה ליועצת המשפטית לממשלה לפתוח בחקירה פלילית של ההדלפות החמורות.

חקירת משטרה - חדר חקירות - חשוד - כתב אישום
אילוסטרציה. צילום: חדשות מבזק לייב

Back to top button