מבזקיםפוליטי / מדיני

נתניהו: מי שיניח את נשקו וישיב את חטופינו – נאפשר לו לצאת ולחיות

ראש הממשלה בנימין נתניהו נתן לפני זמן קצר (חמישי) בהצהרה לתקשורת: ״אזרחי ישראל, לפני שנה חגגנו את חג הסוכות. באותה עת בדיוק, יחיא סינוואר עסק בהכנות אחרונות לטבח השבעה באוקטובר. אני ניצב בפניכם היום כדי לבשר לכם שיחיא סינואר – חוסל. מי שביצע את הטבח הנורא ביותר בתולדות עמנו מאז השואה, רב המרצחים שרצח אלפי ישראלים וחטף מאות מאזרחינו, חוסל היום על-ידי חיילינו הגיבורים."

"והיום, כפי שהתחייבנו לעשות, באנו איתו חשבון. היום הרוע ספג מכה קשה, אבל המשימה שלפנינו עדיין לא הושלמה. למשפחות החטופים היקרות אני אומר: זהו רגע חשוב במלחמה. אנחנו נמשיך בכל הכח עד להשבתם הביתה של כל יקיריכם, שהם יקירינו. זוהי מחויבות עליונה שלנו. זוהי מחויבות עליונה שלי."

"ולתושבי עזה אני אומר: סינואר הרס לכם את החיים. הוא סיפר לכם שהוא אריה, אבל בפועל הוא הסתתר במאורה חשוכה – והוא חוסל כשהוא נמלט בבהלה מחיילינו. חיסולו הוא ציון דרך חשוב בשקיעת שלטון הרשע של חמאס. אני מבקש לומר שוב, בצורה הכי ברורה: חמאס לא ישלוט יותר בעזה. זוהי תחילתו של היום שאחרי חמאס, וזוהי הזדמנות בשבילכם, תושבי עזה, להשתחרר סוף-סוף מעריצותו."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"למחבלי החמאס אני אומר: מנהיגיכם בורחים והם יחוסלו. אני קורא לכל מי שמחזיק בחטופינו: מי שיניח את נשקו וישיב את חטופינו – נאפשר לו לצאת ולחיות. ובאותה מידה אני אומר: מי שיפגע בחטופינו – דמו בראשו. נבוא איתו חשבון. השבת חטופינו היא הזדמנות להשגת כל יעדינו והיא מקרבת את סיום המלחמה."

"לעמי האיזור אני אומר: בעזה, בביירות, ברחבי האיזור כולו – החושך נסוג והאור עולה. דף, הניה, סינואר, נסראללה, מוחסן, עקיל ורבים משותפיהם – אינם. אני קורא לכם, עמי האזור: יש בפנינו הזדמנות גדולה לבלום את ציר הרשע וליצור עתיד אחר. עתיד של שלום, עתיד של שגשוג באיזור כולו. ביחד אנחנו יכולים להדוף את הקללה ולקדם את הברכה."

"כעת ברור לכולם, בארץ ובעולם, מדוע התעקשנו לא לסיים את המלחמה. מדוע התעקשנו, מול כל הלחצים, כן להיכנס לרפיח, המעוז המבוצר של החמאס בו הסתתרו סינואר ורבים מרבי-המרצחים. אני מבקש להביע הערכה עמוקה ללוחמי צה׳׳ל והשב׳׳כ ולמפקדיהם, על פעולתם הנחושה והאמיצה. אין טובים מהם."

"היום שוב הבהרנו מה קורה לאלה שפוגעים בנו. היום שוב הראנו לעולם את ניצחון הטוב על הרע. אבל המלחמה, יקיריי, טרם הסתיימה. והיא קשה, והיא גובה מאיתנו מחירים כבדים. אני מבקש להביע מעומק ליבי את תנחומיי למשפחות שאיבדו את יקיריהן. אני מבקש לחבק את משפחות גיבורינו שנפלו. הקרבתם העילאית, כולל בימים האחרונים, מקרבת אותנו לניצחון."

"כדברי דוד המלך: ״אֶרְדְפָה אוֹיְבַי וָאַשְמִידֵם, וְלֹא אָשוּב עַד כַּלוֹתָם״. אזרחי ישראל, אנחנו במלחמת התקומה. אתגרים גדולים עוד לפנינו. אנו נדרשים לאורך-רוח, לאחדות השורות, לאומץ לב, לעמידה איתנה. יחד נלחם, ובעזרת השם – יחד ננצח״.

צילום: איציק שחר/ לע״מ.

Back to top button