יעל אדם חושפת: קיש ניסה לחמוק מהביקורת
משבר החינוך בישראל מחריף: צניחה דרמטית בהישגי התלמידים במתמטיקה
ישראל רושמת את הירידה החדה ביותר מבין מדינות ה-OECD בהישגי התלמידים במתמטיקה ומדעים, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו היום. הנתונים המדאיגים חושפים כשל מערכתי עמוק בהוראת המקצועות הריאליים במערכת החינוך הישראלית.
מומחים בתחום החינוך מצביעים על מספר גורמים מרכזיים למשבר, ביניהם תוכנית לימודים מיושנת שאינה מותאמת למציאות העכשווית, מחסור חמור במורים למתמטיקה, וכיתות צפופות של עד 40 תלמידים. בנוסף, מורים רבים נאלצים ללמד במקביל בשתי כיתות שונות בשל המחסור בכוח אדם מקצועי.
• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
בעיה נוספת שזוהתה היא חולשה בסיסית בכישורי הקריאה והכתיבה של תלמידים המסיימים את בית הספר היסודי, המקשה עליהם להתמודד עם שאלות מילוליות במתמטיקה. "תלמידים רבים מסיימים כיתה ו' כשהם מתקשים בקריאה וכתיבה, מה שמקשה עליהם להתמודד עם המשך לימודי המתמטיקה," מסבירים חוקרי חינוך.
ניסיון לשינוי המצב נעשה בעבר כאשר הוצעה תוכנית חדשנית להוראת מתמטיקה, המתמקדת בחיבור החומר הנלמד למציאות היומיומית של התלמידים. אולם, עם חילופי השלטון, התוכנית נגנזה עוד בטרם יושמה.
משרד החינוך מצדו מייחס את הירידה בהישגים למשבר הקורונה ולמצב הביטחוני, הסברים שנתקלים בביקורת מצד גורמי מקצוע. מומחים טוענים כי נדרשת רפורמה מקיפה בהוראת המתמטיקה, הכוללת השקעת משאבים משמעותית והתאמת שיטות ההוראה למאה ה-21.
ברור לוזר שיושב ומחמם את הכסא לא מבין בחינוך מבין רק בלהעביר כספים למיגזר מסויים