זינוק בשימוש בתחבורה ציבורית בעקבות ביטול הסעות תלמידים
מהפכה בהסעות תלמידים: זינוק חד בשימוש בתחבורה ציבורית
המעבר של רשויות מקומיות ממערך הסעות תלמידים מסורתי למימון נסיעות בתחבורה ציבורית באמצעות אפליקציות וכרטיסי רב-קו הוביל לעלייה דרמטית בשימוש בתחבורה הציבורית בקרב בני נוער.
נתונים חדשים מצביעים על עלייה של מאות אחוזים במספר הנסיעות העירוניות של תלמידים. בפתח תקווה, למשל, זינק מספר הנסיעות החודשיות הממוצע מ-8 ל-25, עלייה של למעלה מ-200%. בעפולה נרשמה עלייה דומה, מ-7 ל-22 נסיעות חודשיות, ובחולון ותל אביב נצפתה מגמה דומה עם עלייה ל-22 ו-21 נסיעות בהתאמה.
• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
המעבר למודל החדש הוביל גם לחיסכון משמעותי בעלויות. בעוד שמערך ההיסעים המסורתי עלה כ-350 שקלים בחודש לתלמיד, העלות השנתית במודל החדש נעה בין 520 ל-1,180 שקלים לתלמיד. זאת מתוך תקציב כולל של כ-2.7 מיליארד שקלים המושקעים מדי שנה בהסעות תלמידים, המתחלק שווה בשווה בין משרד החינוך לרשויות המקומיות.
רפורמת "דרך שווה", שנכנסה לתוקף לפני כשנתיים, אפשרה את המעבר לתשלום דיגיטלי בתחבורה הציבורית. השינוי לא רק הוביל לחיסכון כלכלי משמעותי, אלא גם תרם להפחתת העומס בכבישים והגביר את עצמאות התלמידים בהתניידות העירונית.