מבזקים

הישגים נמוכים במתמטיקה – והציבור שותק

משבר החינוך בישראל: הישגי התלמידים במתמטיקה ומדעים בשפל

תוצאות המבחנים הבינלאומיים במתמטיקה ומדעים שפורסמו לאחרונה חושפות תמונה מדאיגה של מערכת החינוך בישראל. הציונים הנמוכים, שנמצאים במגמת ירידה מתמשכת, מעידים על בעיה מערכתית עמוקה שדורשת טיפול מיידי.

למרות חומרת הממצאים, הנושא נעלם במהירות מסדר היום הציבורי. רק לאחרונה הודיע שר החינוך על הקמת ועדה לבחינת הכישלון בבחינות, צעד שמגיע כשבועיים לאחר פרסום התוצאות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

המשבר במערכת החינוך בא לידי ביטוי גם בהתייחסות הציבורית המינורית לשביתת המורים בתיכונים בתחילת שנת הלימודים הנוכחית. השבתת הלימודים, שפגעה גם בתלמידים מפונים שכבר החסירו ימי לימודים רבים, לא עוררה תגובה ציבורית משמעותית.

מומחי חינוך מצביעים על שלושה תחומים מרכזיים הדורשים שינוי מיידי: שיפור תנאי העבודה של המורים והענקת אוטונומיה רבה יותר בכיתה, יצירת שוויון הזדמנויות אמיתי בין תלמידים מכל רחבי הארץ, והתמקדות בשלבי הלימוד המוקדמים, במיוחד בכיתות היסודיות, שם מתחילים פערי הלימוד במתמטיקה.

המומחים מדגישים כי דווקא בתחום המתמטיקה, המהווה אתגר משמעותי עבור תלמידים רבים, קיים פוטנציאל גבוה לשיפור באמצעות עבודה ממוקדת עם המורים. שיפור בתחום זה עשוי להשפיע לחיוב על הישגי התלמידים במקצועות נוספים ועל ביטחונם העצמי.

Back to top button