הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים יחל לפעול ב-2028
תנופת פיתוח בתחבורה הציבורית בירושלים: אושר תקציב להקמת הקו הכחול של הרכבת הקלה
ועדת הכספים אישרה היום (רביעי) תקציב בסך 360 מיליון שקלים להתחלת עבודות הקמת הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים. התקציב מיועד לביצוע שלושה מקטעים מרכזיים: קרן היסוד, עמק רפאים ומקטע הח'אן, שם יתחבר הקו לרכבת ישראל.
הקו הכחול, שעלותו הכוללת מוערכת ב-16.5 מיליארד שקלים, יתפרש לאורך 31 קילומטרים, מתוכם 2.5 קילומטרים תת-קרקעיים. התוואי יחבר בין שכונת רמות בצפון העיר לשכונת גילה בדרומה, ויכלול 53 תחנות עצירה. לאורך המסלול יפעלו 66 רכבות מדי יום, והקו צפוי לשרת כ-250 אלף נוסעים ביממה.
• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
על פי התכנון, הפעלת הקו תחל בהדרגה בין השנים 2028 ל-2032. במקביל, צפויה בשבועות הקרובים הפעלת הקו האדום המוארך, ובתוך כשנה יחל לפעול גם הקו הירוק.
שרת התחבורה מירי רגב ציינה כי ירושלים מובילה את ערי ישראל בפיתוח תחבורה ציבורית מבוססת הסעת המונים. לדבריה, הבירה תהיה העיר הראשונה בישראל שתכוסה ברשת מקיפה של רכבות קלות, כאשר מרבית תושביה יהיו במרחק הליכה מתחנת רכבת קלה.