סערה ברשת: תגובות ביטוח לאומי בטיקטוק מעוררות ביקורת
סערה ברשתות החברתיות: ביטוח לאומי במתקפת תגובות שנויה במחלוקת
המוסד לביטוח לאומי נקלע לסערה ציבורית בעקבות שורת תגובות בוטות ולא מקצועיות שפורסמו בעמוד הטיקטוק הרשמי של המוסד. האירוע התרחש על רקע "טרנד ביטוח לאומי" – תופעה שבה צעירים רבים מגלים חובות בלתי צפויים למוסד.
בתגובה לטרנד, פרסם הביטוח הלאומי אינפוגרפיקה המסבירה את דרכי העדכון על חובות. אולם, סגנון התקשורת שנקט המוסד עורר ביקורת נרחבת. בין התגובות הבולטות: "לבוא אלייך הביתה להודיע?", "אוי, נעלבנו" ו"נעלבתי קצת" – ניסוחים שנתפסו כלא הולמים לגוף ממשלתי.
• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
הפוסט המדובר צבר למעלה מ-1,400 תגובות, כשרובן המכריע מביעות מחאה על הטון המזלזל והבלתי מקצועי. גולשים רבים הביעו תדהמה מהאופן שבו בחר המוסד להגיב, כשחלקם אף האשימו את הביטוח הלאומי ב"גזלייטינג" ובהתנהלות רעילה.
בתגובה לפניות בנושא, הוסרו מרבית התגובות השנויות במחלוקת. מיכאלה כהן, דוברת המוסד לביטוח לאומי, הודתה כי "לא כל התגובות היו מותאמות", אך הדגישה את הצורך בתקשורת מותאמת לקהל הצעיר. "אם הכל היה סופר ממלכתי ו'מיושן', אף אחד לא היה מתעניין", הסבירה.
כהן הוסיפה כי נערך בירור עם צוות הסושיאל מדיה של המוסד, והדגישה שמאחורי המוסד עומדים אנשים אמיתיים העובדים בתחושת שליחות. "אנחנו קשובים לביקורת", סיכמה, "ומה שהיה צריך לרדת – ירד".