מבזקים

ביטול מדבקות המחירים: כך יתקשו הצרכנים להגן על כספם

רשתות המזון צפויות להיפרד סופית ממדבקות המחיר

הרשות להגנת הצרכן צפויה להכריע בשבועות הקרובים בסוגיית ביטול חובת סימון המחירים על מוצרים ברשתות השיווק. ההחלטה תועבר לשר הכלכלה ניר ברקת, שצפוי לאמץ את ההמלצה.

מאז תחילת מלחמת חרב וברזל, כאשר העניק משרד הכלכלה פטור זמני מחובת סימון המחירים, נרשמה עלייה של למעלה מ-20% במחירי המוצרים ברשתות השיווק. גורמים בענף מעריכים כי היעדר מדבקות המחיר הקל על הרשתות להעלות מחירים, שכן הצרכנים לא היו מודעים למחיר עד הגיעם לקופה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

החלופה המוצעת למדבקות המחיר היא התקנת צגים אלקטרוניים על המדפים. אולם, מומחים מזהירים כי פתרון זה עלול דווקא לפגוע בצרכנים. "המעבר לצגים דיגיטליים יאפשר לרשתות לעדכן מחירים מספר פעמים ביום בהתאם לביקוש וההיצע," מסביר מוטי אלבז, מנכ"ל פירמת הייעוץ Success Code.

בכירים ברשתות השיווק מודים בשיחות סגורות כי החיסכון בעלויות כוח האדם, המוערך במיליוני שקלים, לא צפוי להתגלגל לכיסי הצרכנים. "אנחנו פשוט נחסוך ונעשה עוד כמה מיליונים לעצמנו," התבטא סמנכ"ל סחר באחת מרשתות השיווק הגדולות.

המהלך מעורר דאגה מיוחדת לנוכח העובדה שב-2025 צפויות העלאות מחירים נוספות של כ-15% מצד ספקי מזון גדולים. מומחים קוראים להסדרת רגולציה ברורה על תדירות שינויי המחירים, בדומה למקובל בחלק ממדינות ארה"ב, בטרם יבוטל סימון המחירים המסורתי.

Back to top button