מבזקים

חומת הבטון באסון המטוס בקוריאה: המכשול שלא היה צריך להיות שם

שאלות בטיחות מטרידות בעקבות אסון התעופה בדרום קוריאה

179 בני אדם נספו באסון תעופה חמור בדרום קוריאה, לאחר שמטוס של חברת התעופה Jeju Air התרסק בנסיבות טרגיות. המטוס, שנאלץ לבצע נחיתת חירום עם כן נחיתה סגור, החליק על גחונו מעבר למסלול ההמראה והתנגש בקיר בטון שהיה ממוקם במרחק 250 מטר מקצה המסלול. בעקבות ההתנגשות התפוצץ המטוס.

חקירת האירוע מעלה תהיות חמורות בנוגע לתכנון הבטיחותי של שדה התעופה, במיוחד לגבי הצבת קיר הבטון המדובר. על הקיר הוצב ציוד ניווט חיוני, אולם מומחי תעופה מתחום הבטיחות מביעים תדהמה מעצם קיומו של מבנה קשיח במיקום כה רגיש.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"זה בלתי ייאמן, אין לכך שום הצדקה," הגיבו המומחים, המדגישים כי הנוהג המקובל בעולם התעופה הוא להציב ציוד ניווט על מתקנים קלים ולא-קשיחים, בדיוק כדי למנוע תרחיש כגון זה.

על פי דיווח של סוכנות הידיעות רויטרס, במהלך השנה האחרונה הועלתה המלצה בשדה התעופה להרחיק את קיר הבטון ממיקומו הנוכחי. עם זאת, ההמלצה לא טופלה בדחיפות הראויה – מחדל שעלה כעת בחיי אדם רבים.

האסון מעלה שאלות נוקבות בנוגע לסטנדרטים של בטיחות תעופה ומדגיש את הצורך בבחינה מחודשת של תשתיות קריטיות בשדות תעופה ברחבי העולם.

Back to top button