"משלוחה" מציעה אלטרנטיבה לוולט: גובה פחות עמלות ומחזירה כסף ללקוחות
בשוק המשלוחים הישראלי המתפתח, מציגה אפליקציית "משלוחה" מודל עסקי חדשני המתמקד בהחזר כספי ללקוחות. דניאל רחמים, מנכ"ל החברה, חושף כי בשנת 2024 החזירה החברה מעל 7 מיליון שקלים ללקוחותיה באמצעות מערכת קאשבק ייחודית.
"משלוחה", המדורגת כיום במקום הראשון בהורדות באייפון, מציעה אלטרנטיבה משמעותית לשחקנית הדומיננטית בשוק. בעוד וולט גובה 5% מערך ההזמנה הממוצעת (העומדת על 150 שקלים), בתוספת 4 שקלים ו-27% עמלה מהמסעדות, "משלוחה" בחרה במדיניות תמחור שונה.
המודל העסקי של החברה מתבסס על גביית עמלות נמוכות יותר מהמסעדות, כאשר החיסכון מועבר ישירות ללקוחות. לדוגמה, בהזמנה ממסעדת "אינדירה" בתל אביב, הלקוח משלם 10 שקלים דמי משלוח ומקבל 15 שקלים קאשבק להזמנה הבאה.
• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
החברה מפעילה ארנק דיגיטלי המאפשר ללקוחות לצבור ולממש את ההחזרים הכספיים, עם נתוני מימוש של מאות אלפי שקלים מדי חודש. זמני המשלוח נעים בין 15 דקות לשעה, כאשר החברה מודה כי למרות השאיפה למצוינות בשירות, מתרחשות לעיתים תקלות.
רחמים מתייחס גם להשלכות העלאת המחירים בשוק המשלוחים: "העלאת המחירים פוגעת לא רק בצרכנים אלא גם בשליחים. כאשר לקוח משלם 10 שקלים מינימום ועוד 6 שקלים דמי תפעול על הזמנה בסביבת מגוריו, נותר לו מעט מרחב לתת טיפ".
לדברי רחמים, העלאת המחירים האחרונה של המתחרה נובעת מלחץ כלכלי, בהיותה חברה פינית בבעלות אמריקאית הנדרשת להחזיר השקעה של 8 מיליארד יורו. לעומת זאת, "משלוחה", כחברה ישראלית, שמה דגש על צרכנות נבונה והתאמת המחירים לשוק המקומי.
החברה מדווחת על צמיחה משמעותית בפעילותה, עם הכפלת היקף העבודה. "לעולם לא נהיה וולט. נהיה טובים", מסכם רחמים, תוך הדגשת המחויבות של החברה לשמור על מודל עסקי המיטיב עם הצרכן הישראלי.