קיה סטוניק מובילה בהתייקרות ביטוח הרכב: זינוק של 35% ב-2024
בדיקה חדשה של סוכנות הביטוח הדיגיטלית Wobi חושפת עלייה משמעותית של 13% במחירי ביטוחי הרכב בישראל בשנת 2024 בהשוואה לשנה הקודמת. העלייה החדה ביותר נרשמה בביטוחי המקיף, שזינקו ב-14% בממוצע, בעוד שביטוחי החובה התייקרו ב-8%.
הנתונים מצביעים על פערים משמעותיים בין דגמי הרכב השונים, כאשר הקיה סטוניק מוביל את טבלת ההתייקרויות עם עלייה חדה של 35% במחירי הביטוח. במקום השני ניצבת יונדאי איוניק עם התייקרות של 33%, ואחריה מאזדה 6 עם עלייה של 24%.
בקבוצת הביניים נמצאים דגמים כמו סיטרואן ארונה וקיה נירו, שרשמו התייקרויות של 16% ו-15% בהתאמה. עליות מתונות יותר של 7% נרשמו בניסאן קשקאי ופיג'ו 3008, בעוד שהסוזוקי קרוסאובר רשם עלייה מינורית של 3% בלבד.
• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
מנגד, מספר דגמים דווקא רשמו ירידות במחירי הביטוח. הבולט ביניהם הוא מאזדה CX5 עם ירידה של 13%, כשאחריו הפיג'ו 5008 והדאצ'יה דאסטר עם ירידה של 9% כל אחד. ירידות מתונות יותר נרשמו בפולקסווגן גולף (4%-) וניסאן מיקרה (2%-).
הסיבות להתייקרות הכללית במחירי הביטוח מגוונות. בראשן עומדת העלייה החדה במספר ההרוגים בתאונות הדרכים, שזינק ב-19% בהשוואה לשנה הקודמת. גורם משמעותי נוסף הוא העלייה בהיקף גניבות הרכב במהלך 2024, שהובילה גם להחמרת דרישות המיגון.
גורמים כלכליים תרמו אף הם להתייקרות, ובהם עליית מדד המחירים לצרכן והגידול בשכר הממוצע במשק. בנוסף, חרם המסחר מטורקיה ושיבושי התנועה בים האדום הובילו להתייקרות חלקי החילוף ועלויות הטיפולים לרכב, מה שהשפיע ישירות על מחירי הביטוח.