רכזת התחבורה באוצר מזהירה: הפקקים יחריפו והתשתיות לא יעמדו בעומס
רכזת התחבורה במשרד האוצר, ספיר איפרגן, הציגה היום נתונים מדאיגים לגבי עלויות הפקקים בישראל והתחזית העגומה לשנת 2040. לפי הערכתה, פתרונות מסורתיים כמו סלילת כבישים נוספים לא יפתרו את בעיית הגודש בכבישים, אלא רק יעתיקו את הפקקים ממקום למקום.
"נעביר את הפקק ממקום אחד לאחר", אמרה איפרגן בהתייחסה לפתרון של הרחבת תשתיות כבישים. הצהרה זו מגיעה על רקע נתונים המראים כי כיום נדרש זמן רב במיוחד לעבור מרחק של 10 קילומטרים בערים המרכזיות, במיוחד בשעות העומס.
מודל מעודד לפתרון אפשרי מגיע מניו יורק, שם הוכיחה עצמה מדיניות אגרות הגודש כאפקטיבית בהפחתת העומס בכבישים. הנתונים מהעיר האמריקאית מצביעים על שיפור משמעותי בזרימת התנועה באזורים בהם יושמה המדיניות.
• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
תמונת המצב בערים הגדולות בישראל מדגימה את חומרת הבעיה, כאשר בתל אביב ובירושלים קיים פער משמעותי בזמני הנסיעה בין שעות השיא לשעות השפל. נתונים אלה מחזקים את הצורך בפתרונות חדשניים לטיפול בבעיית הגודש בכבישים.